در بازدید مسئولان حوزه ولی فقیه از موسسه صنعتی گوشت مشهد تاکید شد؛

موازین شرعی توسط کشتارگاه صنعتی مشهد در ذبح دام رعایت می شود

موازین شرعی توسط کشتارگاه صنعتی مشهد در ذبح دام رعایت می شود در بازدید مسئولان حوزه ولی فقیه در سازمان های جهادکشاورزی و دامپزشکی خراسان رضوی ازکشتارگاه مشهد بررعایت دقیق موازین شرعی از جمله حلیت دام و طهارت لاشه در این مرکز کشتارگاهی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، حجج اسلام احمد احمدی پناه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی به همراه محمد حسن شورورزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ازروند ذبح و استحصالات دام در کشتارگاه صنعتی مشهد بازدید کردند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در حاشیه این بازدید گفت: درحوزه مسئولیت نمایندگی ولی فقیه حلیّت دام که می بایست براساس شرع مقدس اسلام باشد و دیگر طهارت لاشه پس از ذبح همیشه به عنوان پارامترهای اساسی سنجش درکشتارگاه ها مد نظر قرار می گیرد.
حجت الاسلام والمسلین احمدی پناه ضمن ابراز رضایت ازچگونگی نحوه ذبح دام در موسسه صنعتی گوشت مشهد، افزود: خوشبخانه در این کشتارگاه تمامی موازین شرعی هم از نظر حلیت و هم طهارت رعایت می شود.
وی همچنین ضمن گفتگو با ذابحین و کارکنان بخش شستشوی دام درجریان چگونگی ذبح شرعی و تطهیر انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی مشهد قرارگرفت و به ارائه توصیه هایی در این خصوص پرداخت.
همچنین حجت الاسلام محمد حسن شورورزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با ابراز خشنودی ازتغییرات به عمل آمده در خطوط ذبح و استحصال کشتارگا مشهد، گفت: تغییرات و تحولات بوجود آمده خصوصاً درخطوط کشتار و بارانداز بسیار چشمگیر بوده چرا که قطعاً این امر تاثیرات مطلوبی را در کیفیت، بهداشت و سلامت بیش از پیش تولیدات این مجموعه کشتارکاهی در بر خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از تمامی استحصالات دامی و آمادگی دامپزشکی و نیز حوزه نمایندگی ولی فقیه برای صدور مجوزات لازم در این خصوص، افزود: .باید تمهیداتی اندیشیده شود که بتوان از تمامی قسمت های دام بهترین بهره برداری صورت گیرد هرچند تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی، سرمایه گذاری و نیز جلب مشارکت های داخلی وخارجی است.
گفتنی است، رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی فنی، گفت: هرچند مشکلات متعددی وجود داشت ولی خوشبختانه توانستیم با تبدیل آنها به فرصت و ارتقاء تجهیزات و بازسازی محیطی ، سالن های کشتار و سایر قسمت های مختلف، روند بهینه سازی را بهبود ببخشیم که در نتیجه ارتقاء کمی وکیفی محصولات و به تبع آن افزایش سلامت و امنیت غذائی را به دنبال خواهد داشت.
اسماعیل نورمحمدی ضمن ابراز خرسندی از بازدید هیئت های نمایندگی ولی فقیه افزود: این بازدید ها و رضایتمندی مسئولان از شرایط کشتارگاه علاوه براینکه خستگی را از ما دور میکند نشان می دهد که در مسیر درستی درراستای افزایش کمی و کیفی تولیدات، رعایت دقیق و کامل موازین ذبح شرعی و نیز پیشرفت بهداشت جامعه گام برداشته ایم./م.ا/2138/





موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی