مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان عنوان کرد؛

آمادگی سازمان همیاری برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع ابریشم در شهر بایگ تربت حیدریه

آمادگی سازمان همیاری برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع ابریشم در شهر بایگ تربت حیدریه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با مسئولان شهری بایگ بر لزوم ایجاد شهرک تخصصی صنایع مرتبط با ابریشم در این شهر ملی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی در جلسه ای مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه که ظهر امروز 8 دی ماه برگزار شد؛ گفت: معرفی بایگ به عنوان شهر ملی ابریشم کشی، ظرفیت مناسبی برای ایجاد رونق و توسعه اقتصادی درمنطقه که نباید از آن غافل بود.
وی با تاکید بر لزوم وجود یک طرح اقتصادی مطالعه شده قطعا جذب سرمایه گذار به منطقه را به دنبال خواهد داشت، افزود: ظرفیت بالای تولید ابریشم در شهر بایگ، فرصت خوبی است که احداث یک شهرک صنعتی تخصصی به صورت زون بندی در حوزه صنایع مرتبط با ابریشم می تواند با فراهم کردن امکان فرآوری و جلوگیری از خام فروشی این محصول، موجب ایجاد اشتغال و حتی درآمدزایی پایدار برای شهرداری نیز شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به آمادگی سازمان در کمک به طرح های اقتصادی بزرگ شهرداری شهر ملی بایگ، ادامه داد: علاوه بر کمک در حوزه پروژه ها و پتانسیلهای اقتصادی، این آمادگی در موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری وجود دارد تا از جاذبه های دیدنی بایگ چون، آبشار و رود معجن، کوه شاه سنجان و ... در برنامه های تورگردانی خود استفاده کند.
وی به برنامه ریزی برای ایجاد سامانه فروش اینترنتی محصولات و صنایع دستی روستاها و شهرهای استان اشاره و عنوان کرد: با نوجه به وجود ابریشم و صنایع دستی مربوط به این محصول در بایگ، در این حوزه نیز می توان به تولیدکنندگان روستایی درجهت عرضه مطلوب محصولات خود به کشور کمک کرد.
کرمانی در خصوص کمبود پیله ابریشم در شهر بایگ برای مصرف کارگاه های فعال این شهر نیز گفت: قطعا حوزه های دانش بنیان و تکنولوژیک برای کاشت درخت و تولید برگ درخت توت به عنوان خوراک اصلی کرم ابریشم می تواند موثر باشد، در این بخش نیز این آمادگی را داریم تا با کمک بخش خصوصی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشیم.
رئیس شورای شهر بایگ نیز در این جلسه با اشاره به پیشینه شغلی مردم این شهر، گفت: در حال حاضر با وجود حدود 500 کارگاه فعال در شهر بایگ، بیش از 75 درصد ابریشم ایران دراین شهر استحصال می شود که با توجه به ظرفیت بالای تولید نیاز به بیش از 700 تن پیله که عموماً به صورت واردات تامین می شود، احساس می شود که می توان با برنامه ریزی و تدوین طرح های مشارکتی از ظرفیت سازمان همیاری در ای حوزه استفاده کرد.
رضا عیدی به ظرفیت معادن عقیق و سنگ گرانیت و ... شهر بایگ اشاره و عنوان کرد: تولیدات این معادن عموما به صورت خام فروشی عرضه می شوند؛ قطعا برنامه ریزی برای این حوزه علاوه بر اشتغال آفرینی می تواند منافع اقتصادی خوبی برای شهر داشته باشد.
وی به پتانسیل های جذب گردشگر خارجی و داخلی به شهر ملی ابریشم اشاره و بیان کرد: کوه شاه سنجان یکی از جاذبه های گردشگری شهر بایگ است که بخش از زمین های آن توسط شهرداری تملک شده و می توان از کمک سازمان همیاری برای ایجاد پارک گردشگری در آن استفاده کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بایگ در خصوص منابع آب آشامیدنی غنی این شهر، اظهار کرد: ایجاد کارخانه بسته بندی آب معدنی و آشامیدنی نیز از دیگر طرح هایی است که در صورت جذب سرمایه گذار و یاری سازمان همیاری می تواند در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، عملیاتی شود.
وی همچنین در خصوص نیازهای شهرداری به ماشین آلات عمرانی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود معاون کائولن و طلا در شهر بایگ وحد یک دستگاه بیل مکانیکی و همچنین تامین یک دستگاه لودر از جمله تجهیزاتی است، در حوزه عمرانی مودر نیاز شهرداری است و امیدواریم از ظرفیت سازمان همیاری در تامین آن استفاده کنیم./م.ا/2166/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 8 دی 1398
  • تعداد بازدید: 1793



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی