در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری استان و رئیس انجمن طبیعت گردی ایران مطرح شد؛

مطالعه ظرفیتهای خراسان رضوی به عنوان پایلوت بوم گردی استاندارد در کشور

مطالعه ظرفیتهای خراسان رضوی به عنوان  پایلوت بوم گردی استاندارد در کشور رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران در دیدار با میثم کرمانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان بررسی های اولیه برای از عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان همیاری در زمینه توسعه بوم گردی، آموزش و‌پژوهش در حوزه اکوتورسیم و... خبر داد.
فرید جواهرزاده در گفتگو با روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، گفت: انجمن علمی طبیعت گردی ایران در اواخر سال 95 با اخذ مجوز از وزارت علوم فعالیت خود را آغاز کرده است و در واقع به توسعه دانش بنیان اکوتورسیم و طبیعت گردی در ایران کمک خواهد کرد.

وی افزود: در جلسه امروز با مدیرعامل سازمان همیاری تلاش کردیم، راه های تفاهم و همکاری این انجمن علمی و سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی را بررسی کنیم که مذاکرات خوبی در این خصوص صورت گرفت.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران ادامه داد: بر این اساس امیدواریم در زمینه برگزاری استارتاپ های تخصصی در حوزه اکوتورسیم کار را آغاز کنیم و دوره های آموزشی برای دهیاریها و شهرداریها استان دردستور کار قرار داده ایم که از بهار سال آینده با همکاری سازمان همیاری در موسسه آموزش، مشاوره و تحقیقات وابسته به این نهاد برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد که ظرفیتهای اقتصادی ممکن همچون امکان سنجی ایجاد باشگاه های پرنده نگری را در بوستان ها و مراکز شهری و روستایی را مورد بررسی قرار دهیم.
رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران خاطر نشان کرد: توافقاتی نیز برای مطالعه بر روی نمونه های استاندارد شده واحد های بوم گردی در استان با سازمان همیاری انجام دادیم وتلاش داریم از نظر علمی به یک چارچوب مشخص و مدون در حوزه ایجاد واحدهای بوم گردی در کشور برسیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم برای اولین بار درکشور بتوانیم با همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، الگوهایی استاندارد شده و دانش بنیان در حوزه بوم گردی استان ایجاد و به دیگر استانهای کشور معرفی کنیم./م.ا/2101/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 13 اسفند 1398
  • تعداد بازدید: 1158



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی