فرماندار قوچان تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان همیاری در جذب سرمایه گذار برای شهرداریها

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان همیاری در جذب سرمایه گذار برای شهرداریها فرماندار قوچان در جلسه هم اندیشی مسئولان ستادی و واحدهای تابعه سازمان همیاری شهرداریهای استان با شهرداران حوزه شمال خراسان رضوی بر ضرورت تشکیل سازمان‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تمام شهرداری‌های خراسان رضوی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، هـادی رجـایی نیـا در جلسه هم اندیشی مسئولان ستادی و واحدهای تابعه سازمان همیاری شهرداریهای استان با شهرداران حوزه شمال خراسان رضوی که روز گذشته 31 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزارشد،گفت: سازمان‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تنها در شهرداری‌های بزرگ وجود دارند که باید در شهرداری‌های کوچکتر نیز ایجاد شود چون استعدادها و ظرفیت های فراوانی در آن‌ها هم وجود دارد .
هادی رجایی نیا از سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خواست تا در زمینه ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و جذب سرمایه‌گذار برای شهرداری‌ها کمک کند و افزود: مدیریت منابع در شهرداری‌ها مهم است چرا که آسیب و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و باید اقدامات اساسی به‌منظور رفع مشکلات صورت گیرد.
وی کمیسیون های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها را جزء کمیسیون های کمتر موردتوجه قرارگرفته شده دانست و تصریح کرد: قوانین و مقررات در حوزه سرمایه‌گذاری باید روان و شفاف‌سازی شود چون برخی اوقات شهرداری‌ها به دلیل عدم شفافیت قوانین برای ورود به این حوزه ترس دارند که باید برای راحتی کار در این زمینه آسان سازی صورت بگیرد.
فرماندار قوچان با اشاره به وجود آثار تاریخی مختلف در شهرها به عنوان نقطه قوت منبع درآمد پایدار و حتی زیباسازی شهری گفت: شهرداری‌ها و حوزه دولتی مثل میراث فرهنگی توان پایینی برای تملک این آثار تاریخی را دارند و متأسفانه این آثار به یک معضل تبدیل‌شده که باید دقت نظری برای ورود شهرداری‌ها در این زمینه صورت بگیرد.
رجایی نیا یکی از مهم‌ترین مباحث و مشکلات اساسی شهرداری‌ها را منابع مالی دانست و اظهار کرد: باید مجموعه‌هایی مثل سازمان همیاری‌ها وارد میدان شده و در حوزه‌هایی همچون مشاوره منابع مالی و ارتباطات سازمانی به شهرداری‌ها کمک کند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تجارب موفق و ناموفقی داشته و از توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه برخوردار هستند، افزود: اگر ارتباط بین شهرداری‌ها افزایش یابد قطعاً می‌توانند با تولید ظرفیت بسیاری از کمبودها را جبران نمایند.
فرماندار قوچان با اشاره به روبرو بودن شهرداری‌ها با مشکلات جدی در زمینه قوانین و مقررات بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها باید دلسوزی بیشتری در این زمینه داشته باشند و پیشنهاد‌های سازنده‌ای برای روان‌سازی قوانین به حوزه‌های بالادستی ارائه دهند.
فرماندار قوچان با گلایه از کمتر دیده شدن کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها افزود: سازمان همیاری باید ورود جدی در این زمینه داشته و قوانین و مقررات در حوزه سرمایه‌گذاری را شفاف‌سازی شود زیرا گاهی اوقات به دلیل همین عدم شفافیت شهرداری‌ها ترس از ورود به حوزه سرمایه‌گذاری دارند.
وی یادآور شد: شهرداری مشهد از منابع، ظرفیت‌های اختصاصی و بالقوه برخوردار بوده که باید مسوولیت اجتماعی این شهرداری در مقابل دیگر شهرداری‌های خراسان رضوی به‌صورت غیرمستقیم افزایش پیدا کند زیرا اگر شهرداری‌ها ضعیف باشند مهاجرت به شهرداری بزرگ افزایش ‌یافته و آسیب‌های جدی و حاشیه‌نشینی را به وجود می‌آورند./م.ا/2239/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 1 خرداد 1399
  • تعداد بازدید: 853



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی