مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی:

جایگاه شهرداریها باید به اصل خود بازگردد

تجمیع موجب استفاده بهینه از ظرفیتها و برای کمک حداکثری به شهرداریها می شود

جایگاه شهرداریها باید به اصل خود بازگردد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی بر اهمیت تلاش برای تغییر نگرشها بر روی جایگاه شهرداریها به عنوان امین مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در شهرها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی در جلسه هم اندیشی مسئولان ستادی و واحدهای تابعه سازمان همیاری و با مسوولان اعضای شورا و برخی از مسوولان شهرستان نیشابور که صبح امروز با حضور ۹ تن از شهرداران حوزه شهرستان نیشابور، فیروزه و بخش زبرخان به میزبانی شهرداری نیشابور برگزار شد، گفت: پیش از این، امکان آشنایی با مدیران سازمان با شهرداران به صورت منطقه ای با و آشنایی با ظرفیتها، مشکلات و مسایل شهرها و همچنین شناخت مدیران ارشد سازمان همیاری توسط شهرداری ها و دیگر مدیران و مسوولان شهرهای مختلف استان به نحو مطلوب و رودررو فراهم نبود.
وی با تاکید بر لزوم تغییر در نگرشها در خصوص جایگاه شهرداریها به عنوان اصلی ترین نهاد در حوزه مدیریت شهرها، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت شهری در فراهم إوردن مسایلی چون رفاه، آسایش و خدمات دهی به مردم، ارگانها و دستگاه های مستقر در شهرها، نگاه به شهرداری ها باید تغییر کند و این نهاد به عنوان اصلی ترین بخش خدمات رسان و فعال در حوزه مدیریت شهری باید به اصل خود برگردد.
کرمانی با بیان اینکه شهردار امین هر شهر است، افزود: یکی از مزیتهای اقتصادی شهرداری می تواند این باشد که از ظرفیت امنای شهر استفاده کند بر این اساس سازمان همیاری نیز برای این موضوع برنامه های عملیاتی مطلوبی در حوزه های مختلف دارد.
وی با اشاره به ظرفیتهای سازمان همیاری در حوزه های بازرگانی، مالی، اداری، حقوقی، اقتصادی، گردشگری، تامین نیرو، عمرانی، سوخت، بیمه، آموزش، پژوهش و ... و معرفی تمامی مدیران ستادی و مدیران عامل شركتها و موسسات تابعه به شهرداران عنوان کرد: هدف ما از افزایش تعاملات با شهرداریها به صورت منطقه ای آشنایی دوجانبه با ظرفیتها، نقاط قوت، مشکلات، کمبودها و پتانسیلهای همکاری سازمان و هریک از شهرداریها در مناطق و شهرهای مختلف است، چراکه از دل همین جلسات و تعاملات اتفاقات خوش یمن و موثری در حوزه شهری رقم می خورد و منجر به همکاری های اقتصادی مطلوب، توسعه شهرها و رفاه حداکثری شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به اهميت شهرهای حوزه شهرستانهای نیشابور، فیروزه و بخش زبرخان از حیث گردشگری، تولید، کشاورزی، تاریخ و فرهنگ ایرانی و ... عنوان کرد: هریک از شهرهای نیشابور، خرو، همت آباد، بار، فیروزه، قدمگاه، درود، عشق آباد و چکنه علاوه بر قدمت و تاریخ کهن، پتانسیلهای طبیعی و ظرفیتهای اقتصادی بالقوه، از توانمندیها و پتانسیلهای متنوعی برخوردار هستند که میتوان در سایه تعامل هرچه بیشتر و استفاده از ظرفیتهای فنی، تخصصی و اقتصادی سازمان همیاری و واحدهای تابعه آن و همراهی مدیران این شهرها، رونق هرچی بیشتر، عملیاتی شدن برنامه ها و طرح های نو و درآمدزایی پایدار و شکوفایی اقتصادی بیش از پیش در منطقه شد، ایجاد نمود و در نهایت شاهد رفاه، آسایش و رضایتمندی حداکثری را برای شهروندان، مسافران و گردشگران این شهرها بود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان همیاری و واحدهای تابعه آن با رویکردی روبه جلو و تعاملی، آماده پذیرش طرح ها و ایده های موجود در شهرهای استان بر اساس ظرفیتهای هر منطقه است و سعی دارد با تجمیع پتانسیلها و توانمندی های شهرها و همراهی شهرداران، رسالت همیارانه خود را به نحو موثرتری به نمایش بگذارد.
در این جلسه شهرداران شهرستان های نیشابور، فیروزه و بخش زبرخان طی اظهاراتی جداگانه خواهان همکاری سازمان همیاری با شهرداری ها در ایجاددرآمد پایدار، مشارکت در پروژه های عمرانی با بهره برداری از ظرفیت واحدعمرانی سازمان، تهیه سندراهبردی شهرداری ها، اصلاح و اجرای طرح جامع و راهبردی شهرها به نفع سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار، حوزه گردشگری و تهیه طرح های گردشگری برای مجموعه شهرداری های استان، ایجادخط اعتباری برای شهرداری ها، پروژه های اقتصادی و درآمدزا متناسب با وضعیت هرشهر و... شدند.
مدیرعامل و دیگر مدیران سازمان همیاری نیز با معرفی حوزه های فعالیتی خود به ارائه مشاوره و راهکارهایی در زمینه مسائل مطرح شده در جهت اجرای طرح ها، تامین نیازها و حل مشکلات شهرداریهای این خطه از استان خراسان رضوی پرداختند.
در خلال این جلسه هم اندیشی تفاهم نامه هایی در حوزه های مختلف فعالیتی سازمان همیاری و موارد و موضوعات مورد نیاز شهرداریهای اسن منطقه اعم از عمرانی، گردشگری، بیمه ای، آموزشى، بازرگانی و ... نیشابور منعقد شد.
همچنین ضمن تقدیر از تلاشها و همراهی های شهرداران عشق آباد، درود، همت آباد، خرو، فیروزه، بار، چکنه و قدمگاه و اهدای لوح سپاس به آنها، حکم انتصاب علی نجفی شهردار نیشابور به عنوان مشاور افتخاری سازمان همیاری در حوزه اقدامات اساسی زیست محیطی مدیریت شهری استان به وی اهدا شد./م.ا/۲۲۶۷/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 3 تیر 1399
  • تعداد بازدید: 983



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی