مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان عنوان کرد:

اعلام آمادگی سازمان همیاری برای بهبود اقتصادشهرداری ها باهمکاری اصناف

پیوند فعالیت های اقتصادی شهرداری ها با اصناف به نفع هردوست

اعلام آمادگی سازمان همیاری برای بهبود اقتصادشهرداری ها باهمکاری اصناف مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در دیدار با رئیس اتاق اصناق مشهد ابراز امیدواری کرد که این سازمان بتواند با همکاری اصناف و اجرای طرح های مختلف، اوضاع اقتصادی شهرداری ها را بهبود دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی که به مناسبت هفته اصناف، با همراهی معاون و مدیران واحدهای تجاری و بازرگانی این سازمان در اتاق اصناف مشهد حضوریافت، ضمن تبریک این ایام، گفت: با توجه به اینکه نگاه بخش خصوصی در بدنه سازمان همیاری وجود دارد، تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیتهای اصناف و استفاده از مزیت نسبی شهرداریها به عنوان امنای شهرها و افراد امین و مورد اعتماد شهروندان با تعریف ده ها پروژه در حوزه های اقتصادی مختلف ورود پیدا کنیم.
وی افزود: شهرداری ها به عنوان بنگاه های خدماتی مطرح هستند و بیشتر بر انجام امورخدماتی برای شهروندان متمرکز هستند نمی توانند مستقیماً بر روی کارهای اقتصادی تمرکز لازم را داشته باشند در صورتی که سازمان همیاری طبق اساسنامه اش رسالت اقتصادی برعهده دارد، می تواند با کمک اصناف و در قالب یک برنامه راهبردی، اموراقتصادی شهرداری ها را مدیریت کند و باعث تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی برای شهرهاشود.
وی با تاکید بر این پیوند دادن فعالیت های اقتصادی شهرداری ها با اصناف مختلف به نفع هردوی آنهاست، افزود: ما در سازمان همیاری فعالیت های مختلفی را درحوزه دیجیتال مارکتینگ و استفاده از فضای تبلیغات مجازی و اینترنتی آغاز کرده ایم و آمادگی داریم این قابلیت و ظرفیت مهم را در حوزه برندسازی با اولویت تولید ملی دراختیار کلیه اصناف قرارگیرد.
کرمانی در خصوص امکان انجام همکاری های مشترک با اتاق اصناف مشهد در حوزه های مختلف، عنوان کرد: با توجه به تجربه موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره سازمان همیاری در حوزه های پژوهشی و ممیزی املاک برای شهرداری مشهد، این آمادگی داریم کارمشابهی را برای ممیزی اصناف انجام دهیم.
دیدار مدیرعامل با محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد
معاون بازرگانی سازمان همیاری؛
بهره برداری از فضای همکاری دوجانبه برای جهش تولید


معاون بازرگانی سازمان همیاری نیز در این جلسه اظهارکرد: باحضور دراتاق اصناف فرصت مناسبی برای استفاده ازظرفیت های این نهاد برای همکاری اقتصادی با سازمان همیاری فراهم شده است.
ناصربهزاد با اشاره به جهش های خوبی که درحوزه صادرات استان صورت گرفته است، افزود: موضوعات مختلفی همچون ایجادشهرک های صنعتی، مهندسی فروش درحوزه املاک، تولیدنرم افزارهای حوزه شهرداری ها دربخش های عمرانی و خدماتی، تامین مصالح ساختمانی برای شهرداری ها، تامین لوازم یدکی برای ماشین آلات و... موضوعاتی هستند که می توان آنها را با همگرایی بین سازمان همیاری و اتاق اصناف برای انجام اموراقتصادی شهرداری هاپیش برد.
وی با اشاره به ساماندهی سیستم بازار و توزیع کالا در استان با کمک اصناف مختلف گفت: حوزه پوشاک و استفاده از توان تولیدی این بخش در استان یکی از ظرفیت های خوبی است که می توان درقالب انجام سرمایه گذاری ها توسط برندهای ترجیحا "داخلی معتبر با کمک اصناف مورد استفاده قرارداد.
ناصربهزاد ابراز امیدواری کرد که ازفضای همکاری بین سازمان همیاری و اتاق اصناف برای ایجاد زمینه های جدید کسب و کار استفاده و گام های موثری برای جهش تولید برداشته شود.
دیدار مدیرعامل با محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد

همکاری با اتاق اصناف درحوزه دیجیتال مارکتینگ
مدیرعامل شرکت تجارت سازان آویژه آریانیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سازمان همیاری درزمینه دیجیتال مارکتینگ گفت: فعالیت های اقتصادی سازمان به سمت و سوی دیجیتالی شدن پیش می رود.
محمدقاسمی، افزود: آمادگی داریم با همکاری اتاق اصناف به اصناف مختلف به عنوان ذینفعان درحوزه دیجیتال مارکتینگ خدمات رسانی کنیم.
دیدار مدیرعامل با محمود بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد
بنانژاد:
سازمان همیاری به صورت راهبردی ازاصناف حمایت کند

ازسوی دیگر، رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این جلسه، گفت: امیدوارم سازمان همیاری که مدیری جوان و خوشفکر دارد، بتواند تحولی اساسی در اقتصاداستان ایجادکند.
محمد بنانژاد ابرازعقیده کرد: سطح بالای سازمان همیاری ایجاب می کند که این سازمان به صورت راهبردی وارد عمل شود و با ارائه نرم افزارها و برنامه های تخصصی، موجبات تقویت اصناف کوچک را فراهم آورد.
وی افزود: اصناف و به ویژه تولیدکنندگان در مواردی محدودیت هایی برای صادرات و یا گسترش کسب و کار دارندکه می توانند با بهره برداری از ظرفیت سازمان همیاری، این محدودیت ها را از پیش رو بردارند.
به گفته بنانژاد، اصناف شاید نتوانند یک شرکت خدمات صادرات و واردات داشته باشند ولی سازمان همیاری این ظرفیت را داردکه با شناسایی تولیدکنندگان وصادرکنندگان، آنها را درقالب کنسرسیوم ساماندهی کند.
وی با اشاره به این که اصناف باید به دنبال اعمال شیوه های جدید در کسب وکارباشند، اظهارکرد: ما به دنبال تجارت الکترونیک هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سازمان همیاری دراین زمینه، به ویژه درشهرمشهد بهره مندشویم.
بنانژاد همچنین اعلام کرد: 3میلیون واحدصنفی درکشورفعالند، 47درصداشتغال درحوزه اصناف شکل گرفته است، حدود99درصد اصناف خصوصی هستند، 95درصد ازتوزیع کالاها را اصناف برعهده دارند، 85درصد ازتولیدپوشاک کشورو80درصد ازتولید کیف وکفش کشورتوسط اصناف صورت می گیرد، هم اکنون600هزارواحدصنفی دارای پروانه درکشورفعالند که با واحدهای فاقدمجوز و زیرزمینی این تعداد حدودیک میلیون واحد برآورد می شود.
درپایان این جلسه، مدیرعامل سازمان همیاری با اهدای لوح تقدیر از رئیس اتاق اصناف مشهد قدردانی کرد./ح.ج/2273/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 5 تیر 1399
  • تعداد بازدید: 867



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی