در راستای استفاده از ظرفیتهای شهرهای استان:

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان همیاری و اتحادیه تعاونی های گیاهان دارویی خراسان رضوی

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان همیاری و اتحادیه تعاونی های گیاهان دارویی خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری بین سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، شرکت پردیسان و اتحادیه تعاونی های تولید گیاهان دارویی و گل محمدی استان در خصوص تولید، فرآوردی، نگهداری، بسته بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی 5 شهرستان استان منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، این تفاهم نامه ظهر امروز در جلسه ای با حضور میثم کرمانی مدیرعامل سازمان همیاری و سید محمد اسماعیل فاطمی مدیرعامل شرکت همیار زیست گستر پردیسان، مدیریت تخصصی زیست محیطی این نهاد و هادی زرقانی رئیس هیات مدیره و پریسا مردانی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تولید گیاهان دارویی و گل محمدی استان منعقد شد.
بر اساس این تفاهم نامه دوطرف در خصوص تولید، فرآوردی، نگهداری، بسته بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی در در فاز نخست شهرستان های سبزوار، تایباد، فریمان، کاشمر و جغتای، همکاری های مشترکی با هم خواهند داشت.
میثم کرمانی در این جلسه به ظرفیتهای سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی اشاره کرد وافزود: با توجه به راه اندازی سیستم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و سامانه اینترنتی معین کالا توسط سازمان همیاری و همچنین ثبت تعدادی برند در این حوزه، این آمادگی را داریم تا در حوزه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی درحوزه گیاهان دارویی با برندهای ثبت شده سازمان همیاری در داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به آمادگی های لازم برای همکاری در حوزه سرمایه گذاری های مشترک، افزود: با توجه به پتانسیلهای تخصصی اتحادیه تعاونی های تولید گیاهان دارویی استان، این آمادگی وجود دارد با استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاری این اتحادیه در بخش تولید محصولات گیاهی با کیفیت و استانداردهای لازم و همچنین ظرفیتهای تخصصی شرکت پردیسان، مشارکتهای سازنده ای را داشته باشیم.
وی ادامه داد: پتانسلهای خوبی در دیگر شهرهای استان خراسان رضوی وجود دارد که می توان طی یک برنامه زمانی مشخص برنامه ریزیهای لازم را مطابق تفاهم های صورت گرفته در خصوص حوزه گیاهان دارویی این شهرها نیز انجام داد.
مدیرعامل شرکت پردیسان یکی از واحدهای وابسته به سازمان همیاری در حوزه زیست محیطی نیز در این جلسه به اقدامات صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی اشاره و عنوان کرد: برنامه ریزیهای بنیادینی توسط واحد محیط زیست سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در جهت استفاده بهینه از پتانسیل گیاهان دارویی به عنوان یکی از ظرفیتهای خدادادی که به وفور در اقصی نقاط استان شاهد آن هستیم صورت گرفته است.
سید محمد اسماعیل فاطمی بااشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت برندهای همیار فود و همیار زیست، ادامه داد: این امکان وجود دارد تا بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با اتحادیه تعاونی های تولید گیاهان دارویی استان با سرمایه گذاری این اتحادیه و استفاده از ظرفیت اتحادیهای شهرستانی وابسته به آن و همچنین برنامه ریزیها برای تامین زمین و آب مورد نیازجهت کشت گیاهان دارویی این بخش را در سطح استان توسعه بخشیم.
وی با اشاره به برنامه ریزهای در دست انجام در حوزه های آموزش کشاورزان، تامین بذر، نهال و ... در حوزه گیاهان دارویی با همکاری این اتحادیه، خاطرنشان کرد: باتوجه به پتانسیلهای خوب شهرها و روستاهای استان در حوزه زمین های کشاورزی و مراتع مستعد برای تولید و کشت گیاهان دارویی، اتفاقات موثری را می توان در سایه همکاریهای مشترک بین سازمان همیاری، شرکت پردیسان و اتحادیه تعاونی های تولید گیاهان دارویی برای استفاده از این ظرفیت بالقوه و سرشار در کشور رقم زد./م.ا/2341/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 27 مرداد 1399
  • تعداد بازدید: 970



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی