مدیر یکی از واحدهای فعال سازمان همیاری درحوزه تجارت و بازرگانی؛

ایجاد طرح های نو اقتصادی در جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای شهر مرزی لطف آباد

ایجاد طرح های نو اقتصادی در جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای شهر مرزی لطف آباد مدیر عامل شرکت تجارت سازان آویژه آریا دردیدار و با شهردار و اعضای شورای شهر لطف آباد بر لزوم ایجاد طرحهای نو و تحرکات اقتصادی جدید در جهت استفاده بهینه از مناطق پرظرفیت استان به ویژه این شهر مرزی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسام رضوی، محمد قاسمی با بیان این مطلب گفت: استان خراسان رضوی یکی از مناطق پر ظرفیت و غنی کشور است که شیوع کرونا و مسدود شدن مرزهای تجاری، شرایط اقتصادی مردم آن منطقه را تحت تاثیر قرارداده است.
وی افزود: به همین منظور و در پی ایجاد طرح های نو و تحرکات اقتصادی گوناگون در سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، تلاش داریم به عنوان یکی از واحدهای تجاری بازرگانی وابسته به این نهاد راه های همکاری و تعامل با شهرداری، مسئولان شهری، دامداران و زنبورداران و... هزار مسجد را مورد بررسی قرار دهیم.
مدیر عامل شرکت تجارت سازان آویژه آریا با اشاره به آغاز دورجدید فعالیت های تجاری سازمان همیاری، ادامه داد: اتحاد و همدلی، در کنار تخصص و انگیزه بالا و توسعه فعالیت های اقتصادی در این سازمان موجب شده است که شرکت های تابعه با نفوذ در بخش های تخصصی خود، راهکارهای نوینی را مطرح کنند.
وی بیان داشت: شرکت تجارت سازان آویژه آریا به عنوان بخش از اقدامات خود فعالیت های بازرگانی موسسه صنعتی گوشت را انجام می دهد و قصد دارد بدون واسطه دام زنده را مستقیماً تهیه و برای تامین گوشت در مشهد ارسال کند
قاسمی گفت: این شرکت تا کنون از بسیاری از نقاط استان دام زنده خریداری کرده و به منظور کاهش قیمت گوشت برای مصرف کننده، آن ها را در اختیار موسسه صنعتی گوشت مشهد یکی دیگر واحدهای تابعه سازمان همیاری که در حوزه ارائه خدمات ذبح و استحضال دام فعالیت دارد، قرارداده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل ظرفیت مطلوب دامداری در منطقه لطف آباد این آمادگی وجود دارد تا دامداران منطقه با تماس مستقیم با این شرکت، بتوانند امکانات تولیدی خود را با اطمینان خاطر به این شرکت واگذار نمایند.
مدیر عامل شرکت تجارت سازان آویژه آریا ادامه داد: عسل تولید شده در این منطقه قابل عرضه به بازارهای کشور می باشد تولیدات این محصول و فرآورده های دیگر آن از نظر کیفیت، توان رقابت با بهترین عسل های تولیدی را دارد.
وی با اشاره به راه اندازی طرح بزرگ دیجیتال مارکتینگ توسط سازمان همیاری؛ اضافه کرد: شرکت تجارت سازان آویژه آریا امروز قادر است تا محصولات با کیفیت و بادوام را در بستر سایت معین کالا برای عرضه به سراسر کشور و خارج از کشور قرار دهد. قاسمی خاطرنشان کرد: امروزه تجارت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی برای معرفی محصولات ارزشمند به یکی از متداول ترین شیوه های بازاریابی و فروش در دنیا بدل شده است که ما را در معرفی و فروش محصول کمک می کند.
وی با اشاره به مذاکرات خوب انجام شده با مسئولان شهر مرزی لطف آباد خاطر نشان کرد: این دیدار موجب شد که ضمن آشنایی با محصولات ارزنده این منطقه، درجهت قراردادن آن ها به روی یسیتم فروش اینترنتی معین کالا اقدام کنیم تا از این پس کلیه خریداران از سراسر کشور و حتی خارج از کشور بتوانند محصولات سالم و با کیفیت این شهر را خریداری کنند.

لزوم جذب سرمایه گذار در جهت استفاده ازظرفیتهای دست نخورده مرز لطف آباد

شهردار لطف آباد نیز در این دیدار بیان کرد: منطقه هزار مسجد و شهر مرزی لطف آباد از ظرفیت های دست نخورده فراوانی برخوردار است است که نیازمند توجه ویژه هستند.
محمد پروانه با اشاره به ظرفیتهای همکاری سازمان همیاری شهرداریهای استان با این شهرداری، ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری در هر یک از پتانسیل های فراوان این شهر مرزی، می توان ضمن ایجاد دارآمد، اشتغال زایی فراوانی را نیز برای جوانان این حوزه ایجاد کرد.

خروج دام تولیدی شهر لطف آباد از استان خراسان رضوی

باقری یکی از فعالان حوزه دام زنده شهر لطفا آباد در این دیدار بیان کرد: دام زنده سبک که در منطقه هزار مسجد رشد می کند در نوع خود بی نظیر است. گوشت این دام به دلیل استفاده از گیاهان متنوع منطقه از طعم و ویژگی خاصی برخورداراست لطف آباد، درگز، شهرهای اطراف غالبا به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند.
وی افزود: در حال حاضر افرادی به عنوان دست فروش دام زنده این منطقه را برای فروش به شهرهای تهران، گرمسار و دماوند ارسال می کنند که از این مقدار سهم مشهد بسیار ناچیز است. انتظار بر این است که دام تولیدی در این منطقه، در خود استان استفاده شود.

تولید سالانه 60 تن عسل در لطف آباد با کیفتی بالاتر استانداردهای جهانی
یکی از زنبوردار لطف آبادی نمونه استان نیز در این نشست بیان داشت: دانش تولید زنبور عسل در این منطقه به قدری افزایش یافته که به دلیل تنوع گیاهی فراوان در منطقه زنبورداران عسل خود را بدون تغذیه مازاد تولید می کنند.
خدادوست، افزود: عسل به دست آمده از گون، آویشن، گزنه، چای کوهی و سایر گل ها و گیاهان موجود کیفیت آن را به گونه ای افزایش داده که این محصول به افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرشده است.
وی با اشاره به آزمایشهای انجام شده بر روی عسل تولیدی لطف آباد در آزمایشگاه معتبر معاونت عذا و دارو وابسته به استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: میزان ساکاروز ،HMF ، آمیلاز و آنتی باکتریال بدست آمده از این محصول بالاتر از استاندارد جهانی است بدین معنا که مرغوبیت این عسل در کشورهای اروپایی نیز مورد تائید می باشد.
این زنبوردار لطف آبادی ادامه داد: میزان تولید عسل در کوههای هزار مسجد 50 تا 60 تن در سال بوده که در سال 99، 40% کاهش برداشت داشتیم اما با افزایش تعداد زنبورداران منطقه از 100 نفر به 120نفر، شاهد افزایش این رقم به 60تن در سال آینده خواهیم بود.
گفتنی است، در این نشست، گنجی و صوتی که از تولیدکنندگان عسل در منطقه هزار مسجد ....، نیز حضور داشتند.
/م.ا/2372/
#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیاربان #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #مشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان





  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 27 شهریور 1399
  • تعداد بازدید: 840



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی