در راستای توسعه گردشگری در شهرستان سرخس انجام شد؛

امضا قرارداد همکاری بین موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری و شهرداری مزداوند

سرمایه گذاری واجرا توسط در طرح گردشگری غار مزدواند توسط سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی

امضا قرارداد همکاری بین موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری و شهرداری مزداوند قرارداد سرمایه گذاری طرح گردشگری تفریحی غارمزداوند بین شهرداری این شهر و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی امضا شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، آئین امضای قرارداد سرمایه گذاری و اجرای طرح گردشگری تفریحی غارمزداوند ظهر امروز با حضور محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس، محمد گل محمدی شهردار مزداوند و میثم کرمانی مدیرعامل و رضا ابراهیم نیا مدیر موسسه توسعه گردشگری وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، ظهرامروز در سالن جلسات این نهاد برگزارشد.
در این جلسه، قرارداد همکاری و سرمایه گذاری طرح تفریحی گردشگری غار مزداوند به منظور توسعه و ایجاد زیرساختهای گردشگری و استفاده از ظرفیتهای بالقوه این غار به عنوان یک جاذبه زیبای طبیعی بین شهرداری مزداوند و موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به امضاء رسید.



مدیرعامل سازمان همیاری: این پروژه اتفاق بزرگی را در توسعه گردشگری منطقه رقم خواهدزد
مدیرعامل این سازمان در  جلسه مذکور با اشاره به ویژگی های خوب این جاذبه طبیعی به عنوان یک ظرفیت مطلوب گردشگرپذیری در نزدکی شهر مشهد، گفت: غارنوردی یکی از شاخه های ژئوتوریسم و گردشگری طبیعی است که می تواند یکی از انواع تنوع گونه های مختلف گردشگری را برای مردم مشهد، گردشگران و زائران رقم بزند.
میثم کرمانی با اشاره به غارعلیصدر به عنوان نمونه موفق در حوزه جذب گردشگر در کشور، ادامه داد: حجم زائران و گردشگرانی که وارد شهر مقدس مشهد می شود قابل قیاس با همدان نیست و اگر در پروژه گردشگری تفریحی غارمزداوند با برنامه پیش برویم، اتفاق بزرگی برای توسعه گردشگری در منطقه و استان رقم خواهد خورد.
وی ابراز امیدواری کرد که قرارداد همکاری و سرمایه گذاری موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری و شهرداری مزداوند، سنگ بنای پروژه ای موفق، همانند غارعلیصدر در استان خراسان رضوی باشد و با بهره گیری از ظرفیتهای مطلوب صنعت گردشگری، رونق اقتصادی در شهرستان سرخس را به همراه داشته باشد.



فرماندارسرخس:
شهرداری پویا به دنبال درآمدپایداراست
در ادامه این جلسه ، فرماندار شهرستان سرخس نیز اظهارکرد: شاخصه یک شهرداری پویا این است که در پی ایجاد درآمد پایدار برای اجرای برنامه های حوزه مدیریت شهری خود باشد.
محمدرضا رجبی مقدم با اشاره به قابلیهای ویژه گردشگری دریاچه بزنگان، غار مزداند، آبگرم و ... در این منطقه، تصریح کرد: ما در حوزه شهرستان سرخس برای شهرمزداوند آینده خوبی متصوریم از این رو یک بسته کامل گردشگری بامحوریت مزداوند تهیه است که برای اجرا و عملیاتی کردن آن باید برنامه ریزی کرد.
وی افزود: قطعاً سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در این پروژه به نفع شهرداری، سازمان و شهروندان این شهر خواهد بود؛ رویکردی خوبی در مدیریت شهری مزداوند شاهدیم به عنوان فرمانداری شهرستان هرگونه همکاری را برای اجرای موفق پروژه خواهیم داشت.



شهردارمزداوند:
✅سرمایه گذاری ها را صرفا از طریق سازمان همیاری شهرداری ها انجام می دهیم
شهردارمزداوندنیز در ادامه این جلسه، اظهارکرد: یکی از رویکردهای اصلی ما این است که عمده کارها و فعالیتهای حوزه شهرداری و مدیریت شهری به ویژه در بخش سرمایه گذاری را صرفاً از طریق سازمان همیاری شهرداری های استان انجام دهیم.
محمدگل محمدی افزود: باور داریم که رویکرد سازمان همیاری شهرداریها و مدیران این نهاد تخصصی با سمت و سوی تجارت و بازرگانی و جهش زا بوده و به طرف خلق ایده های نو پیش رفته است.
شهردارمزداوند تاکید کرد: افتخارمی کنیم از اولین شهرداری هایی هستیم که چنین قراردادی را برای توسعه گردشگری در شهرستان با سازمان همیاری به امضاء می رسانیم.
وی در رابطه با پروژه غار مزداوند گفت: این پروژه برای منطقه و شهرستان سرخس باعث جهش در تولید خواهد شد و ایجاد اشتغال و جذب تعداد قابل ملاحظه ای از گردشگران و زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) کمک خواهد کرد.
شهردار مزداوند با تقدیر از همکاری های سازمان همیاری و حمایت فرمانداری و ... در آغاز پروژه توسعه گردشگری غار مزداوند، خاطر نشان کرد: ما در به عنوان حوزه مدیریت شهری همه ظرفیت، اعتبار، مستغلات و... راکه بتواند این پروژه را تسریع و تسهیل کند، به کارخواهیم گرفت.


مدیرموسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری؛
غار مزداوند قابلیت منحصربه فردی برای جذب گردشگر دارد
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز دراین جلسه ویژگی های طرح گردشگری غار مزداوند را تشریح کرد.
رضا ابراهیم نیا، گفت: غار مزداوند به عنوان یک غار تاریخی مطرح است که در فهرست آثار ملی ثبت است و علاوه بر آن به عنوان یک غار طبیعی نیز محسوب میگردد که بخشی از جاذبه های آن وجود تجمع زیستی خفاش هاست همچنین دهلیزهای عمودی و افقی نیز از دیگر جاذبه های غار است که برای غارنوردان حرفه ای جذابیت ویژه ای دارد.
وی افزود: ساماندهی غار با رعایت ضوابط میراث فرهنگی و زیست محیطی، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز متناسب با الگوی گیاهان بومی، ساخت آلاچیق، سرویس های بهداشتی، پارکینگ، چایخانه، دفتر مدیریت و اقامتگاه های بومگردی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.
ابراهیم نیا، همچنین خبرداد: فاز اول طرح در 5هزارمتر از اراضی شهرداری است و درفاز بعدی امکان سنجی برای توسعه آن با توجه به توپوگرافی و جاذبه های سرمایه گذاری منطقه وجود دارد و سرمایه گذاری اولیه 30میلیارد ریال خواهد بود.
وی ابرازامیدواری کرد که با پایان مطالعات طرح توسط مشاور، کلنگ زنی پروژه در تابستان امسال صورت پذیرد./ح.ج/2297/





موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی