به مناسبت هفته دولت؛

دهکده گردشگری تفریحی غار مزداوند کلنگ خورد

دهکده گردشگری تفریحی غار مزداوند کلنگ خورد عملیات اجرایی فاز نخست دهکده گردشگری غار مزداوند با برآورد اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط موسسه توسعه گردشگری سازمان‌ همیاری شهرداری های خراسان رضوی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، آیین کلنگ زنی فاز اول پروژه دهکده گردشگری غار مزداوند به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عصر امروز دوم شهریور ماه با حضور احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس و مزداوند و مسوولان شهرستانی برگزار شد.
این پروژه گردشگری طی قراردادی ۲۵ ساله با شهرداری مزداوند به موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی واگذار شده و قرار است در فاز اولیه با اعتباري بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرایی شود.
احداث مجموعه های اقامتی بصورت بوم گردی، بهسازی فضای پیرامونی غار و آلاچیق های متناسب با محیط و ایجاد محوطه سازی مناسب با محیط و توجه به بهره برداری مناسب از داخل غار با ضوابط میراث فرهنگی و زیست محیطی و... از جمله طرح هایی است که در فاز نحست این پروژه بزرگ عملیاتی خواهد شد.


مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام و گراميداشت هفته دولت گفت:پتانسیلهای سرخس به صورتی است که خداوند مواهب فرهنگی، تاریخی و طبیعی را به طور تلفیقی در این شهرستان ایجاد کرده است اما علی رغم وجود این مواهب کم نظیر و بی نظیر توجه به آن مغفول مانده است.
رضا ابراهیم نیا با اشاره به ظرفیتهای تورسیم فرهنگی و بین‌المللی در سرخس افزود: این شهرستان به لحاظ حضور گردشگر فرهنگی و تورسیم فرهنگی خارجی جزو شهرستانهای مطرح استان قرار دارد که باید بر روی ماندگاری گردشگری بیشتر کار شود چرا که این امر رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و درآمدزایی را به دنبال دارد.
وی به ظرفیتهای فراوان موجود در حوزه گرشگری در شهرهای استان، گفت: پیشنهادات متعدد دریافتی از سوی شهرداریهای مختلف استان در حوزه سرمایه گذاری گردشگری، دریافت کردیم اما اشتیاق، همراهی ،همکاری مسئولان شهرستان ما را برای در الویت قراردادن سرمایه گذاری در سرخس دلگرم کرد.
مدیرموسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی به طرح پروژه گردشگری غار مزداوند اشاره کرد و ادامه داد: در فاز نخست محوطه سازی، ایجاد شرایط مناسب برای معرفی غار بعنوان جاذبه ای تاریخی و طبیعی و ایجاد اقامتگاه بوم گردی است که در فاز بعدی امیدواریم با همراهی آستان قدس رضوی در عرصه 109 هکتاری، طرح گردشگری ماجراجویانه را با توجه به شرایط و ظرفیتهای محیطی به عنوان پروژه ای خاص مورد برنامه ریزی و سرمایه گذاری قرار دهیم که در کشور موجب تبدیل شدن مزداوند به یک برند گردد و زمینه ساز ورود سایر سرمایه گذاران و رونق صنعت گردشگری در منطقه باشیم./م.ا/2349/

#گروه_برندهای_همیار
 <<<همیار ماشین، همیار سازه، موتور یار، معین کالا، همیار انرژی، همیار دانش، همیار بان، همیار سرمایه،همیار محیط، همیار پست، همیار دیجیتال،مشهد گوشت،هشتیار، مشهد بیمه>>>


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 3 شهریور 1399
  • تعداد بازدید: 680



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی