سرپرست شرکت همیار زیست با تبریک هفته محیط زیست تاکید کرد؛

لزوم توجه به محیط زیست به عنوان یک مسئله ملی

لزوم توجه به محیط زیست به عنوان یک مسئله ملی سرپرست شرکت همیار زیست گستر با تبریک ۵ ژوئن، روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته ملی که به‌ همین عنوان در کشور نام گذاری شده بر لزوم توجه همگانی به این حوزه به عنوان یک مسئله ملی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت همیار زیست گستر؛ سید محمد اسماعیل فاطمی با تبریک ۱۵ خرداد ماه و آغاز هفته محیط زیست، با تاکید بر اهمیت این موضوع در بعد بین المللی و ملی بیان کرد: نامگذاری ۵ ژوئن بر اساس مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ به عنوان روز جهانی محیط زیست و هفته ملی به این نام در کشور با هدف افزایش آگاهی های مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ و جانوری صورت گرفته است.
وی افزود: رشد روزافزون آلودگی ها و تخریب محیط زیست و بروز بحران‌های پی در پی زیست محیطی باعث شد تا دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ایی برای حفظ محیط زیست بیندیشند.
این صاحب نظر حوزه محیط زیست ادامه داد: عزم جهانی برای حفاظت از محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سال 1972در سوئد جنبه عینی پیدا کرد به طوری که حق برخورداری انسان از محیط زیست سالم همطراز با حقوق بشر شناخته شد.
وی با اشاره به اهمیت این موضوع به عنوان یک مسئله ملی در ایران و لزوم توجه همگانی به حفظ و ارتقا شاخصه های زیست محیطی در کشور، ادامه داد: در این میان ایران نیز به تعدادی از کنوانسیون‌ها و پروتکل ها پیوسته و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به عنوان مرجع ملی، اجرای اکثر آنها را بر عهده دارد.
فاطمی خاطر نشان کرد: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئلهی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.
وی در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیستی کشور، عنوان کرد: فرسایش خاک،
آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، پدیده‌ی غبار و ریزگردها، کمبود آب، چپاول و غارت جنگلها و مراتع، زمین‌خواری، کوه‌خواری و ... موضوعاتی هستند که به عنوان مسائل مهم و اساسی حوزه محیط زیست کشور باید مورد توجه قرار گیرد و همواره برای حل آنها چاره اندیشی شود.
مدیر واحد تخصصی محیط زيست و کشاورزی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با تاکید بر نظر اسلام نسبت به محیط زیست، بیان داشت: خداوند تاکید ویژه ای به حفظ محیط زیست داشته به طوری که در آیه ده سوره الرحمن آورده شده، ما زمین را برای انسانها آفریدیم؛ مال همه است، خالق این زمین شما را موظّف کرده است که این زمین را آباد کنید و مسئولیّت انسان در قبال طبیعت تعادل میان انسان و طبیعت را حفظ کنند.
وی با تاکید بر لزوم تقویت و حفظ محیط زیست به منظور فراهم کردن فضایی سالم و با طراوت برای زندگی انسان‌ها ادامه داد: جوانان باید تلاش کنند تعداد بیشتری درخت بکارند، امروز مردم موثرترین و مهمترین نقش را در احیای فضای سبز کشور بر عهده دارند
این کارشناس و صاحبنظرحوزه محیط زیست کشور تصریح کرد: گنجاندن برنامه‌های محیط زیستی در متن زندگی انسانها، عمل به اسناد ملّیِ این حوزه، همکاری جدی همه‌ی دستگاه‌ها با همدیگر و تهیه‌ی پیوست های محیط زیستی برای تمامی برنامه‌های اجرایی در سطوح مختلف و فرهنگ سازی بین مردم از اصلی ترین راهکارها برای حل مشکلات این حوزه در کشور خواهد بود.
وی به مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تاکید کرد: جرم‌انگاری تخریب محیط زیست،کنترل منابع و عوامل آلاینده‌، حفاظت از منابع ژنتیک، مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی، گسترش اقتصاد سبز، حفاظت از آب‌های زیرزمینی، ارتقاء مطالعات و تحقیقات علمی و تقویت دیپلماسی محیط زیست از جمله تاکیدات ایشان در این حوزه است که قطعا باید مورد توجه و در دستور کار همه دستگاه ها و مسئولان کشور قرار گیرد./م.ا/۲۶۸۵/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 16 خرداد 1400
  • تعداد بازدید: 477



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی