مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان سازمان خبر داد؛

تامین بیش از3500 تن قیر مورد نیاز شهرداریها خراسان رضوی توسط سازمان همیاری

تامین بیش از3500 تن قیر مورد نیاز شهرداریها خراسان رضوی توسط سازمان همیاری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از تامین بیش از3500 تن قیر مصرفی مورد نیاز شهرداریها خراسان رضوی با استفاده ازتوان بازرگانی و منابع اقتصادی سازمان همیاری از طریق جذب اوراق خزانه اسلامی شهرداریها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمدسنجری با بیان این مطلب گفت: قیر یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز و پر مصرف حوزه مدیریت شهری است که تامین آن نقش موثری در پیشبرد برنامه ها و فعالیتهای توسعه ای شهرداریها در احداث معابر شهری، آسفالت و روکش خیابان ها و ... خواهد داشت.

وی با اشاره به رسالت و وظایف تعیین شده برای حوزه بازرگانی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی افزود: بر این اساس حوزه بازرگانی سازمان همیاری به صورت تخصصی در حوزه تامین قیر مورد نیاز شهرداریها ورود پیدا کرده است و با توجه به نقدی بودن خرید قیر در شرایط کنونی، از طرق مختلف سعی در فراهم کردن مطلوب ترین شرایط برای تامین این محصول مهم برای کمک به شهرداری های استان داشته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن پایان سال مالی 1399 شهرداریها در اواخر تیر ماه جاری افزود: با توجه به دشواری های مالی و نبود نقدینگی در شهرداریها، تلاش کردیم با جذب اوراق خزانه اسلامی مربوط به اعتبارات دولتی تملک دارایی که توسط سازمان شهرداریها و دهیاریها برای انجام هزینه در جهت تامین قیر به شهرداریها ارائه می شود، بیش از 3500 تن از این ماده را با ارزش حدود 25 میلیارد تومان از منابع داخلی و اعتباری سازمان خریداری و به شهرداریها تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از این مقدار قیر برای شهرداریهای کم برخوردار زیر50 هزار نفر جمعیت تهیه شده است، گفت: با تلاش های انجام شده در حوزه مالی و بازرگانی سازمان همیاری نیاز قیر تعدادی از شهرهای بزرگ استان مانند سبزوار، نیشابور و ... نیز بر اساس درخواست های این شهرداریها با در نظر گرفتن شرایط مالی منعطف و تسهیلات ویژه تامی شد.
سنجری تصریح کرد: به طور مثال با تلاش شهرداری سبزوار در 5 سال گذشته یک میلیون و 250 هزار و 500 مترمربع آسفالت معابر شهری این شهر آسفالت شده است که بخش اعظمی از قیر مورد نیاز برای این امر با همت و تلاش واحد بازرگانی سازمان همیاری تامین و در اختیار این شهرداری قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود در حوزه معاونت بازرگانی سازمان همیاری، علاوه بر شهرداریها، همکاری های خوبی در بخش تامین قیر با دیگر نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی مانند بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و ... و همچنین دیگر کالاها و تجهیزات و نیازمندیهای آنها در دستور کار سازمان قرار دارد که بر اساس تفاهم نامه و قراردادهایی در حال پیگیری هستند./م.ا/2762/

#barand_hamyar

#گروه_برندهای_همیار

#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 تیر 1400
  • تعداد بازدید: 491



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی