با تلاش واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداریها صورت گرفت:

بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشت پارک مشهد

بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشت پارک مشهد مدیرعامل واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به همکاری این شرکت با شهرداری مشهد در احداث اولین کشت پارک در این کلانشهر از پیشرفت حدود 60 درصدی این پروژه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، عبدالله سبحانی گفت: پارک چهل بازه موسوم به کشت پارک در محدوده خیابان دانشجو تا بلوار سید رضی در حریم کالی به همین نام و فضایی به مساحت حدود 23 هکتار در دست احداث است که طی قرارداد همکاری با شهرداری، فاز دوم آن با استفاده از توان شرکت همیار سازه توس واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی اجرا خواهد شد.
وی در خصوص اهداف احداث این پارک در شهر مشهد، ادامه داد: این پروژه با دارا بودن آبنمای موزیکال در وهله اول جذابیت و زیبایی شهری را به ارمغان می آورد و تغییر کاربری و زیباسازی حریم کال چهل بازه چشم اندازی زیبا را برای شهروندان و زائران امام رضا(ع) به تصویر می کشد.
مدیر عامل شرکت همیار سازه توس افزود: احداث پارک خطی شامل معابر اصلی، پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی، مخازن آب شرب و فضای سبز به ظرفیت 20 هزار مترمکعب و همچنین مسجد را شامل می شود که در فضایی در حدود 20 هکتار احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به کاهش ظرفیت بهره برداری ورزشی عمومی در پارک ملت، فضای پارکی چهل بازه به صورت همسان و موازی در فضایی حدود 3 هکتاری به منظور تشویق شهروندان به ورزش در حال احداث است که طی چندماه گذشته با پیشرفت چشمگیری تقریبا 60 درصدی همراه بوده است.
سبحانی بیان داشت: این در حالیست که در مقایسه با پروژه رود پارک که شروع احداث آن چندین ماه زودتر انجام شد از آن پیشی گرفته و موفق شدیم درصدی خوبی از این راه پرفراز و نشیب را با موفقیت سپری کنیم.
وی در خصوص اهم اقدامات اجرا شده در پروژه کشت پارک عنوان کرد: عملیات خاکریزی، کود ریزی، اجرای تأسیسات آبیاری قطره ای در زمین های کشاورزی شهری که حدود 600 متر طول و مساحتی حدود280 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده اند انجام شده تا به منظور انجام کشت صیفی جات و سبزی جات ارگانیک مانند آفتابگردان، ذرت، لوبیا و... مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت همیار سازه توس با بیان این اینکه اولین پارک کشاورزی شهری مشهد در محدوده حدود 3 هکتار ساخته خواهد شد افزود: مقرر شده این زمین ها در بلوکه های حدود 10تا 25 مترمربعی تجهیز و پس از آموزش های لازم جهت کشت محصولات صیفی از قبیل تره بار و ... در اختیار عموم قرار بگیرد
وی چنین اقدامی را در ایران بی نظیر عنوان و اضافه کرد: احداث این پروژه از 9 آذر ماه سال 99 شروع شد؛ شرکت همیار سازه تمام تلاش خود را در جهت محقق نمودن این هدف به کار گرفت و بخش کشاورزی آن شامل معابر دسترسی، پیاده رو و خدمات شهری، پارکینگ اتومبیل، فضاهای و اتاقک های آموزشی، انبارها و ... در زمان مقرر به پایان رسید./م.ا/2806/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 31 مرداد 1400
  • تعداد بازدید: 588



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی