مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها در سفر به گناباد:

مسیر تعامل سازمان همیاری با شهرداریها دوطرفه است

 مسیر تعامل سازمان همیاری با شهرداریها دوطرفه است مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در سفرش به گناباد،کاخک و بیدخت بر لزوم دو طرفه بودن مسیرتعامل شهرداریها و این بنگاه اقتصادی به عنوان اعضا خانواده مدیریت شهری استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، محمد سنجری در دیدارهای امروزش با مسئولان شهرداری های گناباد،کاخک و بیدخت ضمن تبریک رای اعتماد مردم به اعضای جدید شورای اسلامی این شهرها عنوان کرد: باید با نگاه به شرایطی که امروز حاکم است واقعیت‌ها را پذیرفته و با برنامه ریزی و اولویت بندی در جهت ایجاد یک تعامل سازنده، قدم هایی هرچند کوچک اما به نفع شهروندان توسط شهرداریها و سازمان همیاری برداشته شود.
وی ادامه داد: سازمان همیاری متعلق به شهرداری هاست و ۱۰۰ درصد سهام آن به ۸۰ شهرداری استان تعلق دارد،شهرداریهایی که ۶۵ درصد آنها در جه ۶ به پایین هستند و از آحاد وضعیت مالی، پرسنلی و توانمندیهای مختلف نیاز به کمک و حمایت دارند.
سنجری افزود: اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که سازمان‌همیاری یک بنگاه اقتصادی است با این تفاوت که باید در چهار چوب مقررات و ضوابط قانونی و نظارت و کنترلهای دستگاههای نظارتی به فعالیت های خود بپردازد که قاعدتاً این امر ضمن کاهش سرعت، محدودیت‌هایی را برای سازمان در انجام رسالتهایش در قبال شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی تصریح کرد: وضعیت منابع اقتصادی سازمان وابسته به شهرداری ها و تعاملات با آنهاست و در واقع مسیر مراودات دو طرفه ترسیم شده که باید هدفگذاریها را بر اساس این مهم انجام داده و از ظرفیت ها برای ارائه بهترین و حداکثر کمک به ارتقاء مدیریت شهری استفاده کنیم.
وی در خصوص مراودات حوزه سرمایه گذاری شهرداری ها با سازمان همیاری تاکید داشت: شهرداریها باید به حوزه های ورود پیدا کنید و به این نکته توجه داشته باشید که سازمان توان اجرای آن امر را داشته باشد.
سنجری با اشاره به مدت زمان چهار ساله اثرگذاری شوراهای اسلامی به عنوان تصمیم سازان و سیاست گذاران حوزه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: اگر برنامه ریزی ها و تعاملات شهرداری ها با سازمان همیاری ۴ ساله انجام شود قطعاً اتفاقات خوبی در حوزه تقویت و موثربودن تعاملات بین این دو نهاد رقم خواهد خورد./م.ا/2873/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 23 مهر 1400
  • تعداد بازدید: 421



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی