بازدید معاون استاندار از مرکز علمی کاربردی و موسسه آموزش سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی

بازدید معاون استاندار از مرکز علمی کاربردی و موسسه آموزش سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار از مرکز آموزش علمی کاربردی و موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره شهرداری ها، دکتر خدایی به همراه جمعی از مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور در مرکز علمی کاربردی شهرداری های خراسان رضوی از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با مدیران و پرسنل این مجموعه علمی آموزشی، عملکرد و نحوه فعالیت تمامی واحدهای آموزشی، فارغ التحصیلان، آموزش های کوتاه مدت، پژوهش و مشاوره و اداری و مالی را مورد بررسی قرار داد.

دکتر خدایی با اشاره به مشکلات شهرداری ها در حوزه های مختلف بر شکل گیری مجدد کارگروه مشاوره شهرداری های استان تأکید کرد و افزود باتوجه به وجود زیرساخت های کافی در حوزه شناسایی شبکه مسائل شهرداری ها در این مجموعه علمی، یکی از مهمترین اقدامات، راه اندازی مجدد کارگروه مشاوره حوزه شهرداری ها می باشد.

وی همچنین افزود: با توجه به راهبری و راه اندازی سامانه مالی دهیاری های استان خراسان رضوی توسط موسسه آموزش که در کشور برای اولین بار اتفاق افتاده است، این مرکز باید درخصوص کیفیت و به روز بودن سامانه مذکور اطمینان حاصل کرده و نیز در رفع نیازهای سخت افزاری مبادرت ورزد تا در صورت تشخیص صلاحدید کافی، این سامانه نه تنها به سایر نقاط کشور تسری یافته بلکه در حوزه‎های وسیعتر و در سطح شهرداری ها نیز توسعه یابد.
از دیگر پیشنهادات سرپرست معاونت عمرانی استانداری باتوجه به وجود مطالعات مختلف در حوزه فرصت های سرمایه گذاری در واحد پژوهش این مجموعه، انجام اقدامات لازم در راستای توانمندسازی شهرداری ها در جهت جذب سرمایه گذار بود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود فرصت های سرمایه گذاری خاص در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی، این مجموعه علمی می تواند با مشاوره، آموزش و انجام طرح های مطالعاتی راهبردی در حوزه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری به شهرداری های استان کمک کند.

دکتر سپیده توکلی مدیر موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری های استان در این بازدید با اشاره به ظرفیت های مجموعه در حوزه های آموزشی و پژوهشی مهمترین مزیت های این مجموعه را ارائه رشته های دانشگاهی و دوره های کوتاه مدت مهارت محور و کاملا مرتبط با بدنه شهری و روستایی، امکان تحلیل دانش نیروی انسانی کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها، حضور دامنه وسیعی از اساتید حق التدریس، مشاوران و متخصصان حوزه بدنه شهری در مجموعه و نیز سابقه عامل چهارم و راهبری پروژه های اجرایی استان همچون رصدخانه شهری مشهد و برنامه های راهبردی عملیاتی استان عنوان نمود.

موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداری خراسان رضوی و مرکز علمی کاربردی وابسته به این مجموعه به عنوان بازوی علمی و آموزشی سازمان همیاری شهرداریها به طور همزمان در چند حوزه فعالیت های خوبی را در جهت ارتقاء مدیرت شهری استان انجام می دهد.

این مرکز علمی کاربردی در حال حاضر با برخورداری از ۱۵رشته گرایش مرتبط با شهرداری ها، سالانه بالغ بر هزار دانشجو آزاد و شاغل در شش گروه عمران، معماری، حمل و نقل شهری، حقوق، نقشه برداری و امور دهیاریها پذیرش می کند. همچنین بیش از ۹۰ درصد دوره های آموزشی حوزه شهری و همچنین دوره های آزاد کوتاه مدت نیز در موسسه در حال برگزاری است که بخش قابل توجهی از آن را دوره های ضمن خدمت شهرداری های خراسان و مشهد تشکیل می دهد./م.ا/۲۹۳۶/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 497



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی