در نشست هم اندیشی مسئولان سازمان همیاری و شورای استان تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت سازمان همیاری برای کارآمدکردن نیروهای مستعد شوراها و شهرداریها

استفاده از ظرفیت سازمان همیاری برای کارآمدکردن نیروهای مستعد شوراها و شهرداریها در نشست هم اندیشی مسئولان سازمان همیاری شهرداریها و شورای اسلامی استان خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت این سازمان در جهت کارآمد نمودن نیروهای مستعد شاغل در شوراها و شهرداریها تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری با همراهی غلامرضا محمدی معاون اداری مالی این نهاد در نشستی مشترک با سید مومن حسینی رئیس شورای اسلامی استان دیدار و در خصوص مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد.
وی در این نشست ضمن تبریک رای اعتماد مردم و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف به اعضای جدید هیات رئیسه شورای اسلامی به معرفی رسالتها و وظایف سازمان همیاری شهرداریها پرداخت و افزود: این نهاد تلاش دارد در راستای برطرف کردن خلاء ها، چالش ها و انتظارات شهرداریهای استان گام بردارد، لذا در همین ابتدای کار شوراها و شهرداریها میتوان با شناخت عمیقی که از ظرفیتهای قانونی این حوزه پیدا می کنیم در یک دوره 4 ساله بهترین استفاده را چه در حوزه شهرداریها و شوراها و چه در سازمان همیاری ببریم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به اهداف این نهاد، ادامه داد: با افزایش تعداد شهرداری های تازه تاسیس و بالارفتن سطح انتظارات به ویژه نیازهای اساسی بیش از 70 درصد شهرداریهای استان که درجه 6 با پایین و بدون توانمندیها و ساختار اداری مناسب هستند، نقش سازمان در کمک به مدیریت شهری شهرهای ضعیف و کم برخوردار پر رنگ دیده می شود.
وی با بیان این که به عنوان یک مشاور قوی و مجری امین با برخورداری از ظرفیتهای قانونی مناسب در کنار شهرداریها هستیم بیان کرد: کارشناسان متخصص و دارای اطلاعات کافی سازمان همیاری با ارایه مشاوره های مطلوب در حوزه های مختلف به شهرداریها، راحترین مسیر و کم هزینه ترین روش برای تامین نیازمندیهای مدیریت شهری را به مسئولان ارائه می دهند و در بسیاری از جاهای نیز به عنوان بازوی اجرایی در پروژه های و طرحها بدون هیچ محدودیتی همکاری می کنند.
سنجری به توانمندیهای شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری اشاره و بیان کرد: مهمترین استراتژی تعریف شده در سیستم جدید مدیریتی سازمان شفافیت است و معتقدیم که سرمایه اصلی سازمان همیاری اعتماد شهرداریهاست و تلاش کرده ایم دراین مدت با همگرایی و برقراری تعاملات مناسب و همچنین آغاز سفر های تخصصی به شهرهای دور ونزدیک استان به این مهم دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را بخوبی ایفا کرده و با همدلی و وفاق خیلی از مسایل را حل نماییم، خاطر نشان کرد: معتقدیم که همکاری و همیاری شورای استان و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف در کنار شهرداریها و استفاده از ظرفیتهای فانونی و اخذ مصوبه های لازم و هدایت پروژه ها و کارها به سمت سازمان می تواند به سازمان همیاری در اجرای رسالتهایش در قبال ارتقاء و توسعه مدیریت شهری در استان کمک شایانی داشته باشد.



رئیس شورای اسلامی استان؛
استفاده از ظرفیتهای قانونی سازمان همیاری برای کمک به شوراهای اسلامی و شهرداریها

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز دراین نشست عنوان کرد: بالغ بر 8 هزار نفر عضو شورا در حدود 83 شهرداری و بیش از 3 هزار دهیاری شکل گرفته است که این یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهای استان به شمار می رود.
سید مومن حسینی با اشاره به ناسازگاری و ناهماهنگی قوانین شوراها با اصول قانون اساسی و عدم اصلاح این قوانین بعد از 32 سال که بهبروز مشکلاتی انجامیده است، ادامه داد: باید دست به دست هم بدهیم و از ظرفیتهای موجود برای اصلاح قوانینی که شهرداریها را دچار تنگناهایی کرده است استفاده کنیم.
وی گفت: با توجه به نقش تصمیم سازی و قانون گذاری شوراهای اسلامی درسیستم مدیریت شهری و روستایی و همچنین نیاز به تعاملات بین دستگاهی، سازمان همیاری شهرداریها می تواند ارتباطات خود را با حضور در شهرستان ها تقویت نموده و نیز همیار و همراه شهرداری های استان باشد چرا که تعامل این نهاد با شورای اسلامی استان موجب بهبود و افزایش ارتباطاتش با شهرداری ها می شود.
حسینی ادامه داد: پیشنهاد می‌گردد به جهت ورود به حوزه تنقیح قوانین مرتبط با حوزه شوراها و شهرداری ها کمیته‌ای با عنوان کمیته تخصصی حقوقی تشکیل و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان نیز عضوی از این کمیته باشد.
وی با اشاره به اساسنامه سازمان همیاری و وجود ظرفیتهای مناسب این نهاد، افزود: امیدواریم بتوانیم از اختیارات قانونی سازمان همیاری دراین جهت استفاده کنیم و در بسیاری از جاها، نیروهای مستعد شوراها و شهرداریها را به نیروهای کارآمد تبدیل کنیم.
رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی همچنین درخواست کرد تا در سفرهای مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها به شهر های مختلف سطح استان با اطلاع قبلی به دبیرخانه شورای استان و هماهنگی با نماینده شهرستان و رئیس شورای شهرستان، در بازدید ها و جلسات تخصصی حضور داشته باشند./م.ا/2940/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 14 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 417



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی