در نشستی با حضور مسئولان شهری و شورای سفید سنگ تاکید شد؛

بکارگیری ظرفیت های مشاوره ای و تخصصی سازمان در توسعه زیرساختهای شهری سفید سنگ

بکارگیری ظرفیت های مشاوره ای و تخصصی سازمان در توسعه زیرساختهای شهری سفید سنگ مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ضمن قدردانی از تعامل مطلوب این شهر بر لزوم همراهی جدی و برنامه ریزی 4 ساله توسط تیم جدید مدیریت شهری در جهت استفاده از ظرفیتهای تخصصی و مشاوره ای وموجود در سازان برای توسعه زیر ساختهای این شهر تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری در نشستی با حضور معاون بازرگانی و مدیرامور شهرداریهای استان این سازمان با مجید محمدی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سفید سنگ دیدار و گفتگو کرد.
وی دراین دیدار ضمن خیرمقدم به مسئولان شهری سفید سنگ و قدردانی به خاطر عملکرد و همراهی بسیار خوب این شهرداری با سازمان همیاری استان، افزود: این نهاد متعلق به خود شماست و به جهت اینکه در آغاز دوره مدیریت شهری هستیم، تقاضا داریم در برنامه های تدوینی برای مدیریت شهری سفید سنگ توسط شهرداری و شورای شهر، ظرفیتهای سازمان همیاری در نظر گرفته شود چرا که این نهاد تمام ظرفیت خود را در راستای اجرای برنامه های شما به کار می گیرد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به افزایش تعداد شهرداریها به ویژه شهرداریها کم برخودار و فاقد ظرفیتها و ساختارهای لازم و انتظارات آنها، ادامه داد: حضور سازمان در کنار شهرداریها و شوراها شهر و شهرداران می تواند به توسعه کمی و اجرای کیفی پروژهای شهر ی کمک کند و هزینه های جاری شهرداریها را کاهش دهد، علاوه بر آن منافع حاصل از این مراودات نیز به چرخه مالی شهرداریها به عنوان سهام داران سازمان بازمی گردد و به دلیل ظرفیتهای قانونی موجود محدودیتهای نهاد های نظارتیدر تعاملات شهرداریها با سازمان همیاری ایجاد نمی شود و شهرداری با سرعت، کیفیت و دقت نظر کافی به خرید کالا، تجهیزات و یا خدمات مورد نیاز حوزه شهری خود می پردازد.
وی اعتماد سازی، شفاف سازی ، سلامت کاری و جلب اعتماد شهردرایها و شوراهای اسلامی را به عنوان اصلی رویکرد هیات مدیره جدید سازمان همیاری بیان کرد و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزیهای که صورت گرفته تعامل خیلی خوبی را با مدیران شهری شهرهای دور و نزدیک استان برقرار کرده ایم و تلاش داریم با تمام توان و تلاشمان در کنار شهرداریها و شوراها باشیم و در یک برنامه 4 ساله و هماهنگ با مصوبات شوراها بتوانیم نقش تاثیرگذار خودمان را به خوبی ایفا کنیم.
سنجری با تاکید بر لزوم افزایش تعاملات شهرداریها با سازمان همیاریگفت: هرچقدر سطح تعاملات بیشتر باشد، منابع مالی سازمان بیشتر و ظرفیتهای حمایتی آن از شهرداریها افزایش پیدا می کند، لذا تعامل باید دوطرفه باشد.
وی به حضور تیم کارشناسی قوی در حوزه های مختلف در سازمان همیاری به عنوان مشاوران امین شهرداریها خاطرنشان کرد: ما امین شما هستیم و هدفمان این است که سرمایه های خرد و ارزشمند شهرداریها را به سمت و سوی درآمدهای پایدار هدایت کنیم، لذا با برخورداری از تیم های کارشناسی و پتانسیل شرکتها و موسسات تخصصی سازمان تلاش می کنیم هرکجا که نیاز به خرید خدمات از این مجموعه ها باشد با قیمت مناسب، بیشترین کیفیت و سرعت در خدمت شهرداریها خواهند بود.

شهردار سفید سنگ عنوان کرد:
بهره گیری از خط اعتباری سازمان همیاری در حوزه مدیریت شهری سفید سنگ


مجید محمدی شهردار شهر سفید سنگ نیز دراین جلسه با اشاره به ظرفیتهای حمایتی خوب سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، افزود: وجود آبگرم شاهان گرماب با 176 نوع املاح معدنی شناسای شده و ناف برای بسیاری از امراض پوستی در منطقه سفید سنگ، یکی از ظرفیتهای خوب این شهر است که متاسفانه تاکنون از آن در جهت برخوداری شهرداری استفاده نشده است.
وی افزود: لذا این آمادگی را داریم تا با کمک سازمان همیاری شهرداریهای استان و توان موسسه توسعه گردشگری این سازمان در حوزه ایجاد و تقویت زیرساختهای اقامتی، تورگردانی و ... در جهت ارائه خدمات مطلوب به حدود 400 هزار گردشگر بازدید کننده از شاهان گرماب و کسب درآمد پایدار برای شهرداری سفید سنگ استفاده کنیم.
شهردار سفید سنگ به پتانسیل خوب اردوگاه اتباع افغانستانی در این شهر اشاره و عنوان کرد: متاسفانه وجود این مرکز در سالهای گذشته مشکلات و معضلاتی را نیز برای شهر سفید سنگ به دنبال داشته که می توان با استفاده از ظرفیت همکاری سازمان همیاری در جهت بهره مندی شهرداری نیز برنامه ریزی شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل خوبی که با سازمان همیاری شهرداریها و اعتماد که ایجاد شدهف میتوان از خط اعتباری خرید کالا و خدمات تجهیزات در سازمان همیاری استفاده خوبی در جهت توسعه و آبادانی هرچه بیشتر شهر سفید سنگ داشته باشیم./م.ا/2942/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 16 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 625



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی