در نشست مشترک مسئولان سازمان همیاری و موسسه گوشت با مدیریت امور شعب بانک توسعه تعاون مطرح شد؛

همکاری بانک توسعه تعاون در تامین مالی طرح های توسعه ای موسسه صنعتی گوشت مشهد

 همکاری بانک توسعه تعاون در تامین مالی طرح های توسعه ای موسسه صنعتی گوشت مشهد در نشست مشترک مسئولان سازمان همیاری و موسسه صنعتی گوشت مشهد و مدیریت امور شعب بانک توسعه تعاون بر لزوم تعاملات دوجانبه در جهت استفاده از ظرفتیهای این بانک به منظور تامین مالی طرح توسعه این واحد کشتارگاهی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، این نشست با حضور محمد سنجری مدیرعامل، سلطان خواه معاون سرمایه گذاری، سید مجید موسوی مدیر موسسه کوشت مشهد و بیدختی مدیریت امور شعب بانک توسعه تعاون استان و ... با موضوع بررسی همکاری های مشترک در محل این کشتارگاه صنعتی برگزار شد.
مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد در این نشست عنوان کرد: این موسسه به عنوان یک مجتمع با برخورداری از 17 مجموعه در حال فعالیت در خود از جمله زهتابی، بسته بندی، چیپس استخوان، پودر خون و گوشتف گرانول صابون و ... به عنوان بزرگترین واحد تولید گوشت قرمز کشور محسوب می شود که روزانه 200 هزار کیلو گوشت قرمز گاو، شتر، گوشفند و شتر مرغ را تولید می کند شاید در 28 سال فعالیت آن خیل مغفول مانده است.
سید مجید موسوی بااشاره به اشتغال به کار حدود 500 نفر نیروی انسانی به طور مستقیم در موسسه صنعتی گوشت مشهد، بیان کرد: به همین مقدار افرادی که به صورت غیر مستقیم شاغلند و در مجموعه حدود 1100 نفر نیرو در تعامل با مجموعه اشتغال زایی شده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه کشتارگاهی سابقاً تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات ذبح دام، استحصال گوشت و آلایش های دامی گذاشته، اما مدتی است که وارد فرآیند بازرگانی شده ایم و بحث تبدیل این موسسه صنعتی گوشت مشهد به زنجیره تولید از طریق راه اندازی بازار دام، ایجاد اپلیکشن و سایت فروش محصولات، بروز رسانی خطوط ذبح و استحصال، اختصاص زمین کشاورزی 100 هکتاری برای تولید نهاده ها، استفاده از ظرفیت های خالی چرم شهر در حوزه فرآوری، واحد تولید گرانول صابون، پودر گوشت برای تولید نهادهای دامی و 12 هزار لیتر خون روزانه برای تولید مکمل ها کود گیاهی، تولید پپتون، توزیع و ... را با حمایتهای سازمان همیاری شهرداریها دنبال می کنیم.
مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های دردست اجرا موسسه روبه رشد و توسعه قرار گرفته است که قطعاً در حوزه های مختلف نیاز به تامین نقدینگی و پشتوانه های مالی دارد تا بتواند گردش مالی تولید کند، لذا با آمادگی داریم از ظرفیت بانک توسعه تعاون دراین حوزه استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز دراین نشست با بیان اینکه این مجموعه صرفا خدماتی بوده، افزود: لذا بر اساس بررسی های صورت گرفته اگر بخواهد تداوم داشته باشد باید به بحث های توسعه ای و استفاده از ظرفیتهای فرآوردی استحصالات فراوان دام های سبک و سنگین ورود پیدا کند.
محمد سنجری با اشاره به تیم مدیریت قوی ، باتجربه و متخصص فعال در مجتمع موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: برای ورود موسسه به مباحث و طرح های توسعه ای مجوز اخذ تسهیلات نیز توسط هیات مدیره سازمان صادر شده که بزودی در شورای سازمان نیز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.
وی بابیان اینکه این مجموعه خوشنام ، پویا و فعال است و گردش مالی قابل توجهی را نیز دارد، ادامه داد: مانیز در سازمان همیاری برای رسیدن به زنجیره تولید در این موسسه کمک خواهیم کردو تاکنون با در اختیار قرار دادن امکانات لازم از جمله زمین 100 هکتاری و دو حلقه چاه متعلق بعه سازمان، و ... در این مسیر همراهی موسسه بوده ایم لذا با توجه به اینکه این مجموعه در آینده نیاز به منابع و مراودات مالی پیدا خواهد کرد درصددیم تا با برقراری ارتباطات مطلوب و تفاهم نامه ای که با بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی، جوان و گره گشا در این حوزه منعقد شده است از ظرفیتهای موجود برای این منظور استفاده و بستری را برای همکاری در طرح های توسعه این موسسه به عنوان بزرگترین واحد تابعه سازمان ایجاد کنیم.
بیدختی مدیریت امور شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان رضوی نیز دراین نشست گفت: ما نیز به دنیال زنجیره تولید هستیم تا بتوانیم تمامی خدماتی را که امکان پذیر است برای موسسه صنعتی گوشت مشهد ارائه دهیم و کل این مجموعه از این تسهیلات بهره مند شود.
وی با اشاره ارائه خدمات مختلف بانکی در حوزه تسهیلات، وام های کم بهره صنعتی، ضمانت نامه ها، و ... افزود: علاوه بر این میتوان سازوکارهایی را در قالب تفاهم نامه و ... برای تعاملات بانکی و همکاری های مشترک ایجاد کنیم. /م.ا/2944/





  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 17 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 446



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی