در جلسه جمع بندی سفر کاری معاون اقتصادی استاندار به تایباد تاکید شد:

توسعه اقتصاد مرز دوغارون با همکاری سازمان همیاری به عنوان نماینده اقتصادی استانداری

توسعه اقتصاد مرز دوغارون با همکاری سازمان همیاری به عنوان نماینده اقتصادی استانداری در جلسه جمع بندی سفر کاری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به شهرستان تایباد بر استفاده از ظرفیت های سازمان همیاری به عنوان نماینده اقتصادی استانداری در جهت توسعه اقتصاد مرز دوغارون تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در اولین سفر کاری خود به شهرستان های استان با همراهی محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی و تعدادی از مدیران استانی در حوزه گمرکات، بازارچه های مرزی و ... به تایباد سفر کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی پس از برگزاری نشستهای مختلف با امامان جمعه اهل تسنن و تشیع، فرماندار، شهردار و بازدیدهای میدانی از امکانات، فعالیتها و توانمندیهای دستگاه های امنیتی، خدماتی و اقتصادی در مرز دوغارون در جلسه جمع بندی سفر خود ضمن اشاره به اهمیت مرز دوغارون با توجه به همجواری و همسایگی با افغانستان، گفت: قرابتهای فرهنگی، همزبانی و پیشینه تاریخی دوستی های دوملت باعث شده که تعاملات بین دو کشور همواره از ابعاد مختلف بین المللی حائز اهمیت باشد، لذا توسعه و تسهیل مراودات تجاری، اقتصادی و ... با افغانستان به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار استانداری قرار دارد.
وی با تاکید بر مشارکت سازمان همیاری توسعه اقتصاد مرز، بیان کرد: قطعا با همکاری و توسعه فعالیتهای سازمان همیاری در منطقه ویژه اقتصادی و حوزه بازارچه های مرزی و استفاده از پتانسیلهای دیگر دستگاه های مستقر در مرز با مدیریت فرمانداری به عنوان نماینده دولت و استانداری در تایباد، میتوان شاهد تحقق روزافزون اهداف و اولویت اقتصادی در این منطقه باشیم.
محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این خصوص عنوان کرد: ظرفیت اقتصادی و اشتغال آفرینی بالایی در حوزه مرزی وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و این امر پتانسیل خوبی برای کمک به شهر تایباد و توسعه اقتصاد این منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداریهای استان این آمادگی را دارد تا با همکاری شهرداری، فرمانداری و سایر تشکل های اقتصادی مستقر در تایباد، نقش موثری را در توسعه فعالیتها و اجرای پروژه های اقتصاد محور و اشتغال زا در این شهرستان مرزی ایفا کند./م.ا/3114/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 اردیبهشت 1401
  • تعداد بازدید: 259



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی