در نشست مدیرعامل با یکی از صاحبنظران حقوق بین الملل در حوزه نفت تاکید شد:

توسعه فعالیتهای اقتصادی سازمان همیاری خراسان رضوی در حوزه های کلان فرآورده های نفتی

توسعه فعالیتهای اقتصادی سازمان همیاری خراسان رضوی در حوزه های کلان فرآورده های نفتی نشست تخصصی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با یکی از اعضای هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و یکی از صاحبنظران مطرح حقوق بین الملل و قراردادهای نفتی در خصوص بررسی ظرفیتهای توسعه ای سازمان در حوزه های کلان اقتصاد فرآورده های نفتی در استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، این نشست ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان و سید نصراله ابراهیمی مشاور اسبق معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولتهای پیشین در حوزه قراردادهای بین المللی نفتی در محل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی برگزار شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در این خصوص این نشست عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از ظرفتیهای موجود و اخذ نظرات اساتید، کارشناسان و صاحبنظران ملی و بین المللی حوزه فرآورده های نفتی، فعالیتهای اقتصادی سازمان را با هدف کمک به توسعه اقتصادی استان، درآمدزایی پایدار، جلوگیری از قاچاق سوخت، هدر رفت منابع ملی و ... در این گسترش دهیم.
وی ادامه داد: در این نشست تخصصی سازوکارهای اصلاح قراردادها و سرمایه گذاری های اقتصادی مرتبط با حوزه سوخت و فرآورده های نفتی در مرز، تدوین طرح های اقتصادی ایجاد پالایشگاههای کوچک ریفاینری سوخت در استان و ... به منظور استفاده بهینه از ظرفیت صادراتی مناطق مرزی برای کمک به اقتصاد مناطق کم برخوردار اما مستعد به ویژه در نوار مرزی قابل توجه استان مورد بررسی قرار گرفت.
تازیکی با اشاره به بازدید انجام شده از آزمایشگاه کنترل فرآورده های نفتی سازمان همیاری افزود: با توجه به ظرفیتهای تخصصی، تجربیات سازنده و اقدامات سازمان در حوزه عرضه، صادرات و کنترل سوخت در مبادی مرزی استان خراسان رضوی و امکانات و دستگاه های آزمایشگاه کنترل فرآورده های نفتی سازمان پتانسیلهای لازم برای توسعه فعالیتها و اجرای طرح های اقتصادمحور، دانش بنیان در این حوزه وجود دارد که قطعا در توسعه اقتصادی استان و اشتغال آفرینی نیز نقشی موثر خواهد داشت.
سید نصراله ابراهیمی صاحبنظر حقوق بین اللمل در حوزه قراردادهای نفتی نیز پتانسیلهای سازمان همیاری شهرداریهای استان را قابل توجه عنوان و اظهار کرد: با توجه به ظرفیتها و تجربیات خوب این سازمان در حوزه صادرات و جلوگیری از قاچاق سوخت، این مجموعه بزرگ اقتصادی توانایی لازم برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه های کوچک فرآورده های نفتی را در استان با همکاری وزارت نفت و دستگاه های متولی دارد و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی در توسعه اقتصاد منطقه استفاده شود./م.ا/۳۱۲۳/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 16 اردیبهشت 1401
  • تعداد بازدید: 327



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی