مدیرعامل سازمان همیاری خراسان رضوی در دیدار با مسئولان شهری ریوش؛

نقش اساسی پروژه های سودآور و خلاقانه در توانمندسازی اقتصادی شهرداریهای خراسان رضوی

ضرورت استفاده شهرداران از نقش مشورتی سازمان همیاری در پروژه های شهری

نقش اساسی پروژه های سودآور و خلاقانه در توانمندسازی اقتصادی شهرداریهای خراسان رضوی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ریوش بر آمادگی برای کمک به اجرای پروژه های خلاقانه، اقتصادی و درآمدزای شهرهای کم برخودار استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی ظهر امروز در جلسه ای با رضا کاردانی شهردار و سید علی نبوی رئیس شورا اسلامی شهر ریوش دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه یکی از رسالتهای سازمان همیاری کمک به شهرداریهای کم برخودار است، افزود: محدودیتهای اقتصادی زیادی پیش روی فعالیتهای سازمان وجود دارد که مستلزم تعامل و همکاری شهرداریها در حوزه مالی است، چرا که چرخ سازمان باید بچرخد تا بتواند چزخ شهرداریها را بچرخاند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به لزوم ارائه طرح توجیهی و بررسی های اقتصادی در پروژه های شهرداریها، ادامه داد: با توجه به تجربیات بدست آمده در سازمان همیاری از تعامل با شهرداریهای استان، لازم است تا بررسی های کامل از لحاط فنی، توجیه اقتصادی و موانع قانونی برای کلیه پروژه های شهری صورت گیرد تا مشکلات و گرفتاری های احتمالی بعدی به حداقل برسد.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری مدیران شهری از نقش مشورتی سازمان همیاری در ارتباط با طرح ها و پروژه های مختلف بر استقبال سازمان از طرح های خلاقانه شهرداریها تاکید کرد و گفت: این آمادگی را داریم تا در اجرای طرح های خلاقانه و پروژه های سودآفرین به شهرداریها کمک کنیم.
کرمانی در خصوص پروژه ایجاد جایگاه CNG در شهر ریوش، افزود: با توجه به تجربه و توان اجرای این پروژه را در چند شهردیگراستان، آماده ایم تا پس از بررسی ها اقتصادی و ارائه طرح توجیهی و در آمدزا بودن در بخش اخذ تسهیلات بانکی و همچنین تامین بخشی از نیازمندیهای لازم برای اجرای این طرح همیار شهرداری ریوش باشیم.
شهردار ریوش نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای طرح جایگاه سوخت CNG در الویت برنامه های شهرداری قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر رویش، قرار گرفتن در مسیر شهرستانهای نیشابور و کاشمر و تردد حدود هزار خودرو به صورت روزانه از این محور و همچنین شرایط خاص سهمیه بندی بنزین، اهمیت ایجاد این جایگاه در منطقه را دوچندان می کند.
رضا کاردانی با بیان اینکه شهرداری ریوش شهرداری کم توانی است، افزود: بر این اساس امیدواریم همچون دیگر حوزه ها که از حمایتهای سازمان همیاری استفاده کرده ایم، بتوانیم از ظرفیت مالی این نهاد در جهت اخذ تسهیلات و همچنین توان بازرگانی سازمان در تامین تجهیزات مورد نیاز برای عملیاتی کردن این جایگاه کمک بگیریم، تا با اجرای مطلوب این پروژه ضمن درآمدزایی پایدار، در مسیر توانمندسازی شهرداری نیز گام موثری برداشته شده باشد./م.ا/2152/






  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 23 آذر 1398
  • تعداد بازدید: 1722



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی