درجلسه مشترک با مسئولان سازمان همیاری وشهرگلمکان مطرح شد:

لزوم توسعه ظرفیتهای گردشگری گلمکان به عنوان منطقه ای مستعد در مجاورت مشهد

لزوم توسعه ظرفیتهای گردشگری گلمکان به عنوان منطقه ای مستعد در مجاورت مشهد معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در جلسه مشترک با مسئولان شهری گلمکان بر لزوم برنامه ریزی در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری در این شهر به عنوان یک برند مستعد و دارای قابلیتهای ویژه گردشگر پذیری در اطراف کلان شهر مشهد تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، جلسه مشترک مسئولان سازمان همیاری با مهدی حیدری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلمکان ظهر امروز با موضوع بررسی ظرفیتهای و راهکارهای همکاری سازمان همیاری در توسعه و ارتقاء شاخصه های مدیریت شهری این شهر برگزار شد.
ناصر بهزاد در این جلسه با اشاره شاخصه های مطلوب شهر گلمکان، گفت: موقعیت جغرافیایی و فاصله اندک تا کلان شهر مذهبی مشهد به عنوان مرکز استان، اقلیم و شرایط آب و هوایی و پتانسیلهای خدادادی شهر گلمکان، این منطقه را به عنوان یک برند و یکی از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بدل کرده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان همیاری در جهت کمک به اجرای طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری مشترک با شهرداری گلمکان،افزود: توانمندیهای اقتصادی سازمان و ظرفیتهای تخصصی واحدهای تابعه به ویژه در حوزه گردشگری، ظرفیتهای مناسبی را برای این منظور ایجاد کرده است تا بتوانیم به شهرداریها در تقویت زیرساختهای لازم برای توسعه و ارتقاء شاخصه های مدیریت شهری همیاری برسانیم.
معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در خصوص طرح های در آمدزای شهر گلمکان، بیان کرد: ایجاد بستر های مناسب برای بهره برداری بخش ماهیگیری بند ذخیره آب، طراحی و ثبت برند برای عرقیجات تولیدی در این شهر، مطالعه احداث بارانداز میوه، طرح هایی هستند که بر اساس ظرفیتهای آبی، اقلیمی، کشاورزی و... این شهر قابلیت انجام بررسی های کارشناسی و تکمیلی را داراست و قطعا در صورت برنامه ریزهای صحیح و اجرای مناسب آنها، می توان به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری امیدوار باشیم.
وی اظهار کرد: اجرای پارک محله و آسفالت معابر، خرید مجموعه بازی، راه اندازی خط دوچرخه ، مطالعه و کمک به استقرار تاسیسات پرتابل و مجتمع فرهنگی و تجاری در ورودی شهر ، تفکیک پسماند از مبدا و ... نیز برنامه هایی است که سازمان همیاری در حوزه بازرگانی و دیگر بخش ها می توانند همیار شهرداری گلمکان در تامین تجهیزات، نیازها و اجرای آنها باشد.
شهردار گلمکان نیز در این جلسه به استعدادهای سرشار این شهر از نظر ظرفیتهای سرمایه گذاری، افزود: این شهر به عنوان نگین سبز انگشتری خراسان رضوی از پتانسیلهای زیادی در حوزه های مختلف برخودار است که امیدواریم بتوانیم از توان و کمک سازمان همیاری در جهت استفاده بهینه از این ظرفیتها در شهرداری گلمکان استفاده کنیم.
مهدی حیدری ادامه داد: جاذبه های تاریخی، وجود دریاچه طبیعی چشمه سبز، منابع آبی، کشاورزی، باغات، راه های مواصلاتی، نزدیکی به کلان شهر مشهد ، استقبال گردشگران و ... پتانسیلهایی است که هریک می تواند زمینه مناسبی برای همکاری در حوزه سرمایه گذاری و استفاده از حمایتها و کمک های سازمان همیاری شهرداریهای استان باشد.
وی خاطر نشان کرد: می تواند، شهر گلمکان با توجه به رویکرد های جدید سازمان همیاری شهرداری های استان و ظرفیهای خوب اقتصادی، سرمایه گذاری، فنی و تخصصی و پشتیبانی های این نهاد در اجرای طرح های گردشگری، محیط زیستی، منابع طبیعی، جنگل کاری، مجتمع های اقامتی و تفریحی و... می تواند به سرآمد بسیاری از مناطق از نظر گردشگریو اقتصادی در سطح استان و حتی کشور تبدیل شود./م.ا/2340/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 26 مرداد 1399
  • تعداد بازدید: 830



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی