توسط واحدتحقیقات و آموزش سازمان همیاری شهرداریها انجام می شود:

همکاری مرکز آموزش سازمان همیاری شهرداریها با شورای اسلامی استان

بازدید رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی از مرکز آموزش سازمان همیاری شهرداریها

همکاری مرکز آموزش سازمان همیاری شهرداریها با شورای اسلامی استان مدیر دپارتمان آموزش کوتاه مدت موسسه تحقیقات و آموزش سازمان همیاری خراسان رضوی از رایزنی های این مرکز علمی با شورای اسلامی استان در جهت همکاری های مشترک و برنامه ریزی دوره های آموزشی مختلف برای شوراهای اسلامی و شهرداریهای استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، دکتر اکرم قربانی با اشاره به بازدید اله یاری رئیس و برزوئی رئیس فراکسیون امور شهری شورای اسلامی استان از مرکز آموزش علمی کاربردی و موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداریها عنوان کرد: در این بازدید گفتگوهای خوبی با حضور دکتر شهرکی رئیس موسسه در خصوص چگونگی و نحوه اجرای برنامه های آموزشی این مرکز انجام شد.
وی ادامه داد: در این جلسه مشترک نیازهای آموزشی مرتبط با حوزه فعالیتی شوراها، شهرداریها،کارکنان فرمانداریها. بخشداریها و دهیاران استان و مهارتهای شهروندی نیز مورد حث و تبادل قرار گرفت.
مدیر دپارتمان آموزش کوتاه مدت موسسه تحقیقات و آموزش شهرداریهای خراسان رضوی، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی مردمی که قرار است نقش مهمی را در کشور ایفا نمایند، نهادی نوپا و کم تجربه در امور اجرایی، حقوقی و قانونی هستند، لذا آموزش نیروهایی که بتوانند در این شوراها فعالیت نمایند و آگاه به امور باشند، بسیار می تواند به نفع شهرداری ها، دهیاری ها و مردم باشد.
وی گفت: بنابراین یکی از راه های هدایت شوراها به یک جایگاه مناسب در نظام سیاسی و اجتماعی کشور، توجه به امر آموزش قانون و آشنایی بیشتر با شرح وظایف و اختیارات آنان است، اجرای یک طرح آموزشی به صورت مستمر در زمینه های مختلف سبب می شود تا شوراهای اسلامی در شهرها وروستاها، بهتر بتوانند وظایف محوله خود را به انجام رسانند.

سمینار آشنایی با امنیت اطلاعات ویژه کلیه کارکنان شهرداری های استان برگزار شد

مدیر دپارتمان آموزش کوتاه مدت موسسه تحقیقات و آموزش سازمان همیاری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نخستین دوره‌ی آموزشی آشنایی پرسنل شهرداری های استان با سیستم امنیت اطلاعات، بیان کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان با مباحث و روش‌های اجرایی کلمه عبور، رسانه‌های ذخیره، امنیت پست‌های الکترونیکی و طریقه امحاء دارایی‌ها آشنا شدند.
قربانی گفت: با توجه به اهمیت محافظت و صیانت از اطلاعات، کلیه کارکنان شهرداری ها پس از این دوره موظف به اجرای روش‌ها و خط‌مشی‌های سیستم امنیت اطلاعات و استفاده از فرم‌های مختلف از جمله سطوح دسترسی، مدیریت حوادث امنیت اطلاعات و تسویه حساب هستند.
وی خاطرنشان کرد: سيستم مديريت امنيت اطلاعات، سيستمي براي پياده سازي كنترل هاي امنيتي است كه با برقراري زيرساخت هاي مورد نياز، ايمني اطلاعات را تضمين مي نمايد./م.ا/2158/





موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی