مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان خبر داد؛

احداث اولین شهرک صنعتی پسماند شرق کشور توسط سازمان همیاری خراسان رضوی

احداث اولین شهرک صنعتی پسماند شرق کشور توسط سازمان همیاری خراسان رضوی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در جلسه کمیته راهبری شهرک پسماند صنعتی استان بر لزوم همکاری دستگاه های مرتبط به منظور تسریع در احداث این مجموعه بزرگ تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی با اشاره به جلسه شورای راهبری شهرک پسماند ویژه و صنعتی استان که ظهر امروز 16 دی ماه با حضور نمایندگان 15 دستگاه اجرایی مرتبط با این پروژه در سالن جلسات سازمان همیاری به عنوان دبیر این کمیته برگزار شد، گفت: امیدواریم با همکاری و تلاش تمامی دستگاه ها اجرای این پروژه مهم در حوزه زیست محیطی استان با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به تعیین وظایف هریک نهادها در جلسه امروز، افزود: با توجه به ظرفیت و توان تخصصی حوزه مدیریت محیط زیست سازمان همیاری و تجربیات موفق این حوزه، پروژه احداث شهرک صنعتی پسماند استان در راستای کمک به حل بسیاری از معضلات و مسائل محیط زیستی ناشی ازتولید پسماند بر مدیریت شهری و زندگی شهروندان از سوی استانداری به سازمان همیاری شهرداریهای به عنوان سرمایه گذار و مجری احداث شهرک خصوصی پسماند استان واگذار شده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی بیان کرد: پس از این جلسه با تعیین وظایف هر یک از دستگاه ها پروژه وارد فاز مطالعاتی، اخذ مجوزات لازم،اختصاص پهنه و آغاز عملیات زیرساختی خواهد شد که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.
وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای فراخوان شرکت های فعال د رحوزه های مختلف مرتبط با پسماند، بیان کرد: این فراخوان به منظور جذب شرکتهای مختلف درحوزه های صنعتی، ویژه، بازیافت، فرآوری، تفکیک و ... پسماند جهت استقرار در شهرک خصوصی پسماندصنعتی استان صورت خواهد گرفت.
کرمانی خاطرنشان کرد: شهرک خصوصی پسماند استان، اولین مجموعه ملی صنعتی حوزه پسماند در کشور است که با هدف ساماندهی هرچه مطلوب تر پسماندهای تولیدی صنعتی و ویژه استان و پیشگیری و به حداقل رساندن مشکلات ناشی از آن در خراسان رضوی احداث خواهد شد./م.ا/2173/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 16 دی 1398
  • تعداد بازدید: 1169



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی