رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد:

سلامت گوشت و آلایش های تولیدی کشتارگاه صنعتی مشهد مورد تایید است

رعایت تمامی موازین بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا در کشتارگاه مشهد

سلامت گوشت و آلایش های تولیدی کشتارگاه صنعتی مشهد مورد تایید است رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد سلامت تمامی گوشتها و آلایشهای استحصالی کشتارگاه صنعتی مشهد را از حیث هرگونه آلودگی و بیماری به ویژه ویروس کرونا تایید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی این موسسه، سید مجید موسوی با اشاره به اقدامات گسترده بهداشتی انجام شده و تایید سلامت تمامی گوشت های تولیدی و آلایش های استحصالی این کشتارگاه به مجاوران و زائران حریم رضوی برای مصرف بدون نگرانی این مواد خوراکی اطمینان داد.

وی با اشاره به اضطرابی که براثر شیوع ویروس کرونا بر سر مردم عزیزمان سایه افکنده است، گفت: اقداماتی بهداشتی و کنترلی گسترده ای چون دراختیار گذاشتن محلول های اسپری ضد عفونی کننده به پرسنل تمامی واحدها و شستشو و استریل کلیه سطوح خطوط کشتار در کشتارگاه صنعتی مشهد به صورت منظم انجام می شود و حیث رعایت موازین بهداشتی جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف کنندگان باقی نمی ماند.

وی افزود: این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان و شهروندان عزیز مشهدی میدهیم که محصولاتی چون انواع گوشت قرمز و آلایشهای خوراکی از جمله جگر، دل، قلوه، کله پاچه و ... را در صورتی که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی و دارای بر چسب این موسسه باشد، با خیالی آسوده خریداری و مصرف کنند.
رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد ضمن بیان اینکه تمامی دام ها از لحظه ورود، ذبح و تا زمان خروج گوشت و استحصالات جانبی آنها از کشتارگاه تحت نظر کارشناسان دامپزشکی و بهداشت استان قرار دارند، افزود: باید اذعان کنیم که ناظران و کارشناسان بهداشتی در این کشتارگاه ازهیچ کوششی در جهت شناسایی و پیشگیری از آلودگی گوشت ها و آلایش های دامی به باکتری و ویروس و آلودگی های ثانوی دریغ نمی کنند و تمامی دام ها از زمان ورود تا هنگام خروج محصول نهایی از موسسه، لحظه به لحظه توسط آنها کنترل می شود.             

وی با بیان این مطلب که طرح شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی دراین کشتارگاه به اجرا درآمده است، ادامه داد: متاسفانه این باور نادرست در برخی از مردم وجود دارد که گوشت دامهای ذبح شده در کنار جاده ها و یا حواشی شهرها برای مصرف مناسب اند ولی باید دانست که چنین تفکری امری کاملاً غلط بوده و باید با فرهنگ سازی صحیح از این تبلیغات نادرست جلوگیری کنیم تا تبعات منفی این امر کاهش یابد. لذا اکیدا توصیه مینمائیم که مصرف کنندگان گوشت مورد نیاز خود را پس از رویت مهر دامپزشکی و لیبل الصاقی موسسه صنعتی گوشت مشهد از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

عضو هیئت امناء موسسه صنعتی گوشت مشهد با تاکید بر سلامت و ایمن بودن تجهیزات، سالنها و گوشت های تولیدی این کشتارگاه از ویروس کرونا،اظهار داشت: از آنجائی که گوشت باید در سالم ترین شرایط ممکن به دست مصرف کنندگان برسد علاوه برنظارت های دقیق بهداشتی، کلیه لاشه ها پس از شستشوی کامل در هنگام خروج ازسالن های ذبح دام به سالن های پیش سرد هدایت شده و به مدت ۲۴ساعت در دمای صفر تا چهار درجه به منظور از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها ازجمله  تب کریمه کنگو نگهداری و سپس جهت توزیع در مراکز عرضه با خودروهای یخچال دار مخصوص حمل فرآورده‌های خام دامی انتقال داده می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به انجام کنترل ها و آزمایشات دائم پرسنل شاغل درکشتارگاه توسط خانه بهداشت کارگری موسسه، بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد مشاهده نشده است و در صورت مراجعه افراد با علائم مربوطه بلافاصله با آمبولانس به مراکز بهداشتی اعزام می شوند.

این مقام مسئول ضمن تصریح بر تمامی اقدامات ایمنی بهداشتی و نیز رعایت موازین شرعی در این کشتارگاه بر عدم استفاده مردم از گوشت های فاقد مهر دامپزشکی و برچسب شناسائی موسسه صنعتی گوشت مشهد تاکید کرد.

گفتنی است موسسه صنعتی گوشت مشهد بزرگترین کشتارگاه صنعتی ایران بوده که با داشتن سه خط کشتار مدرن و مراحل پیش سرد وبسته بندی، علاوه بر تامین بیش از ۸۵درصد ازگوشت قرمز مصرفی مردم مشهد در توزیع آن به سایر شهرهای کشور نیز فعالیت چشمگیری دارد./م.ا/۲۲۰۴/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 15 اسفند 1398
  • تعداد بازدید: 1488



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی