مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد مطرح کرد:

احداث و راه اندازی بازار دام در مجاورت کشتارگاه صنعتی مشهد

احداث و راه اندازی بازار دام در مجاورت کشتارگاه صنعتی مشهد مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: درحال حاضر برنامه احداث و راه اندازی بازار دام در مجاورت موسسه صنعتی گوشت مشهد پیش رو داریم که با نظارت سازمان دامپزشکی در حال عملیاتی شدن است.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، سید مجید موسوی در رابطه با فعالیت و برنامه های پیش رو این موسسه در سال جاری اظهار کرد: در راستای حفظ بهداشت فردی و کنترل ایمنی و رعایت مسائل پدافند غیرعامل برنامه کنترل تردد پرسنل موسسه با شدت بیشتری دنبال شده و اقدامات لازم برای کنترل افرادی که به موسسه وارد می شوند صورت می‌گیرد.
وی افزود: هدف ما در سال جدید و در راستای شعار سال تبدیل کردن شرکت از یک واحد خدماتی به یک واحد تولیدی خدماتی است تا از این طریق تاثیرگذاری بیشتری در مقوله تولید داشته باشیم، برای این کار در حال تدوین برنامه زنجیره تامین گوشت قرمز هستیم. درواقع این اتفاق تا به امروز به معنای واقعی در استان تحقق نیافته است.
موسوی ادامه داد: بر اساس این طرح، دامدار بدون واسطه دام را مستقیما در اختیار موسسه صنعتی گوشت مشهد قرار می دهد، همچنین فرآیند تولید تا ارسال گوشت تحت نظارت کارشناسان سازمان بازرسی صمت انجام خواهد شد. قیمت تمام شده گوشت کاملا شفاف بوده و توزیع آن با قیمتی مشخص در محل خرده فروشی ها انجام خواهد شد. گفتنی است که این امر سبب می شود با حذف واسطه های غیرضروری که در مسیر این فرایند وجود دارد گوشت با قیمت پایین تری تولید شود و درنهایت به افزایش سرانه مصرف گوشت قرمز کمک شود.
مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد تصریح کرد: گفتنی است با اقدامات انجام شده قیمت آلایش خوراکی دام که در سال گذشته نوسانات شدیدی داشته و هیچ کنترلی روی آن انجام نمی‌شد، تحت کنترل قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه موسسه علاوه بر مقوله تولید، ورود به مبحث بازرگانی گوشت و توزیع گوشت آلایش خوراکی را در دستور کار خود قرار داده است، توضیح داد: درحال حاضر برنامه احداث و راه اندازی بازار دام در مجاورت موسسه صنعتی گوشت مشهد پیش رو داریم که با نظارت سازمان دامپزشکی در حال عملیاتی شدن است. از سویی دیگر به منظور افزایش ارزش افزوده و در راستای کاهش قیمت گوشت، تولید محصولات جانبی را در دستور کار خود قرار دادیم. گفتنی است که در سال جاری فرآیند قیمت گذاری در یک شرایط شفاف با نظارت سازمان‌های مربوط مدون می شود. همچنین تقویت حوزه آی تی و ورود به بازار دیجیتال از دیگر برنامه های شرکت است تا از این طریق سازمان‌ها و افراد بتوانند بدون واسطه نیاز خود را به محصولات گوشتی رفع کنند.
موسوی در رابطه با مهمترین اقدامات این شرکت در سال گذشته خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامی که در مدت زمان فعالیت خود در این حوزه داشتم تکمیل فرآیند بهینه سازی موسسه صنعتی گوشت مشهد با هدف تمدید پروانه بهداشتی کشتارگاه صنعتی بود. با توجه به اینکه پیش بینی شده بود این پروژه در مدت زمان چهار ماه و هزینه بالایی تحقق یابد اما خوشبختانه مدیریت شده و در طی دو ماه به نتیجه رسید.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه بیماری کرونا افزود: با وجود پیش بینی هایی که برای افزایش تولید گوشت در پایان سال ۹۸ وجود داشت متاسفانه با شیوع بیماری میزان تولید پایین آمد و به دلیل حساسیت بسیار زیادی که در نوع فعالیت موسسه وجود دارد و تجمع نیروی انسانی زیاد در زمینه تولید ناچار شدیم تا هزینه های زیادی را صرف ایمنی و بهداشت محیط کار و پرسنل کنیم.
موسوی توضیح داد: متاسفانه در پایان سال ۹۸ در زمینه تامین بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز به مشکلات فراوانی برخوردیم و برای الزامی که در تهیه این اقلام وجود داشت با چندین برابر قیمت آن ها را خریداری کردیم. همچنین با توجه به بازار شب عید مقدار زیادی کالا برای عرضه و تثبیت قیمت گوشت به بازار تولید شد که با تعطیلی رستوران ها، هتل ها، مراکز خدماتی متاسفانه سفارش ها لغو شد و با دپوی سنگین گوشت در سردخانه مواجه شدیم که تا مشخص شدن وضعیت کرونا در این شرایط قرار خواهیم داشت./م.ا/2225/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 30 فروردین 1399
  • تعداد بازدید: 1015



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی