با حضور مسئولان استانی:

اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی معرفی شدند

شورهای امر به معروف و نهی از منکر فصل مشترک دستگاه های اجرایی و ستاد استانی

اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی معرفی شدند در جلسه ای با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان همیاری شهرداریهای استان معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، دراین جلسه که ظهر امروز2 اردیبهشت ماه با حضور عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن جلسات سازمان همیاری برگزار شد، احکام انتضاب اعضا شورای امر به معروف و نهی از منکر این نهاد به آنان ابلاغ شد.
بر این اساس، میثم کرمانی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان به عنوان رئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر این سازمان منصوب شد، همچین مهدی داروغه به عنوان دبیر و محمد علی عبدی و علیرضا پژوهش نیز به عنوان اعضای این شورای معرفی شدند.
همچنین احکام انتصاب سارا شهرکی رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره شهرداریهای استان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری به عنوان رئیس شورای امر و به معروف و نهی از منکر این موسسه، مهدی داروغه به عنوان دبیر شورا و محمدعلی خدیوی، سپیده توکلی، حجه السلام مجیدآل حسین و احمد خسروی به عنوان عضو این شورا نیز به آنان اهدا شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در واقع به منظور تعیین یک فصل مشترک بین دستگاه های اجرایی و ستاد استانی انجام شده است تا با همکاری یکدیگر وظایفی را در این حوزه پیش ببریم.
عبدالله ارجاعی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش به دلیل عدم شناخت کافی و نبود اقدامات جذاب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: امیدواریم با همکاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مستقر در دستگاه های اجرایی مفاد قوانین موجود بررسی و با احصا قوانین اختصاصی این حوزه در هر سازمانی، برنامه ریزی های لازم را برای انجام اقدامات عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رصد فعالیت شوراهای مستقر در دستگاه ها، هر جایی که نیاز به مشورت و همکاری باشد حضور پیدا میکند و برای تحقق مطلوب این امر دینی در نهادهای مختلف به ویژه سازمان همیاری به عنوان نهادی با زمینه های فعالیتی متنوع تلاش خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر و توجه به قوانین این حوزه به عنوان بخش مغفول مانده، بیان کرد: قطعا با برنامه ریزی هایی که دردستور کار خواهیم داشت برای تقویت این بخش در سازمان و واحدهای تابعه تلاش خواهیم کرد.
کرمانی با بیان اینکه باید توجه به امر به معروف و نهی منکر از ابتدا از خود و سپس در خانواده ها و افراد اطرافمان نهادینه کنیم، افزود: قطعا در سازمان همیاری نیز ممکن است موضوعاتی اختصاصی داشته باشیم که عمل به آن معروف و عدم انجام آن لازم و منکر تلقی شود که قطعا در تدوین آیین نامه های انضباطی و اداری به آن نگاه ویژه ای خواهیم داشت و علاوه بر ابلاغ در بخش اموزش به همکاران نیز گام خواهیم برداشت./م.ا/2228/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 2 اردیبهشت 1399
  • تعداد بازدید: 1324



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی