در ادامه سفرهای مسئولان سازمان همیاری به شهرهای استان انجام شد؛

دیدارمدیرعامل سازمان همیاری با شهرداران شهرستان کاشمر

ضرورت ایجاد مسیرهای درآمدزایی برای توانمندسازی شهرداریهای خراسان رضوی

دیدارمدیرعامل سازمان همیاری با شهرداران  شهرستان کاشمر مدير عامل و جمعی از مدیران سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به منظور بررسی مشکلات، ظرفیتها و توانمندیهای شهرداریهای حوزه شهرستان کاشمر به این شهر سفر کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی با همراهی جمعی از مدیران ستادی و شرکتها و موسسات تابعه سازمان در ادامه سفرهای دوره ای به شهرهای استان با حضور در شهر کاشمر در جلسه ای تخصصی با شهرداران انابد، کندر، ریوش، خلیل آباد و کاشمر دیدار و در خصوص مسائل حوزه مدیریت شهری این منطقه از استان بحث و تبادل نظر کردند.
ضرورت ایجاد مسیرهای درآمدزایی برای توانمندسازی شهرداریهای خراسان رضوی
وی در این جلسه با تاکید بر لزوم ایجاد مسیرهای جدید درآمد زایی برای شهرداریهای استان، بیان کرد:رویکرد ما در سازمان همیاری ایجاد زمینه های لازم در جهت خلق درآمدهای پایدار برای حوزه مدیریت شهری است و همه شهرداریها نیز باید این نهاد را به عنوان یک محلل اقتصادی بنگرند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بیان کرد: با همه تلاش های خوبی که پیشتر توسط یازده مدیرعامل و دست اندرکاران سازمان انجام شده است، صرفاً سعی داریم یک تفکر اقتصادی در این نهاد حاکم شود تا بتوانیم بهترین بهره وری را در ارائه خدمات به شهرداریها موفق تر عمل کنیم چرا که این سازمان اساساً برای کارهای اقتصادی شکل گرفته است.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در حوزه اقتصادی و بازرگانی برای شهرداریها، افزود: به طور متوسط بین 10 تا 15 درصد از گردش مالی اقدامات حوزه بازرگانی باید به سود خالص تبدیل شود، حال اگر به جمع جبری بودجه های شهرداریها توجه کنیم می توانیم با انجام برنامه ریزیهای هدفمند از این اصل برای ارزش آفرینی در حوزه مدیریت شهری بهره ببریم.
لزوم تبدیل سازمان همیاری به بنگاه اقتصادی شهرداریها در خراسان رضوی
کرمانی گفت: به دنبال این هستیم که سازمان همیاری به عنوان بنگاه اقتصادی شهرداری های منطقه مطرح شود و هر شهرداری با برقراری ارتباطات لازم با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و ... زمینه های ورود به موضوع را با استفاده از کمک توان سازمان و شرکتها و موسسات تابعه در این کار اقتصادی مهیا کند.
وی اضافه کرد: این امر در 6 ماه دوم امسال در شهرهای مختلف استان اتفاق خواهد افتاد و به نوعی قصد داریم منافع حاصله را نیز بین شهرداری، آن مالک، سرمایه گذار یا فعالان اقتصادی و سازمان همیاری تقسیم شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به هدفگذاری های سازمان همیاری و پیش بینی افزایش سود به 165 میلیارد ریال برای سال 99 اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی های خوبی از جمله اقدامات مشارکتی در حوزه های عمرانی، فراخوانهای مختلف در حوزه جذب ایده ها در بخش گیاهان دارویی، کاهش مصرف قیر در روسازی معابر شهری، ورود به بورس، اجرای پروژه های اقتصادی بزرگ و کوچک بسته به ظرفیتهای شهرهای استان، استفاده از ظرفیت مرز افغانستان برای ورود تجهیزات و مقابله با تحریم ها، دیجتیال مارکتینگ و ... طرح هایی است که امیدواریم در ادامه مسیر با تلاش مضاعف شهرداریها و دست اندرکاران سازمان همیاری و جذب حمایتهای لازم با موفقیت اجرایی شده و در رشد اقتصادی شهرداریها و سازمان موثر باشد.
باید قدرت چانه زنی سازمان همیاری در ارائه خدمات به شهرداریها افزایش یابد
وی با بیان اینکه باید قدرت چانه زنی سازمان را افزایش دهیم، گفت: یکی از کارهایی که در قدم های بعدی به دنبال آن هستیم تقسیم شهرداریهای استان به 8 زون مشخص و استقرار یک نفر نماینده از هر یک از مناطق در سازمان همیاری برای پیگیری امور شهرداریها است که قطعاً این امر در خدمات دهی مطلوب تر به حوزه مدیریت شهری استان موثر خواهد بود.
کرمانی در پایان با بیان اینکه خواهش میکنیم مارا نقد کنید، خاطر نشان کرد: نقد سازنده می تواند رشد ایجاد کند و به بهبود و توسعه خدمات رسانی های سازمان بیانجامد و موجب افزایش بین 20 تا 30 درصدی مراودات وتعاملات با شهرداریها در سال آینده گردد.
گفتنی است در این جلسه مشترک، سلیمانی، گوهری، کاردانی، رضایی، شمسایی و مدیح شهرداران کاشمر، خلیل آباد، ریوش، انابد، کندر و بردسکن نیز به تشریح مشکلات، مسائل، توانمندیهای اقتصادی و زمینه های همکاری در پروژه های مشارکتی شهرهای خود پرداختند.

در حاشیه این جلسه ضمن عقد قرارداد واگذاری بهره برداری و نگاه داشت جایگاه ههای سوخت CNG شهر کاشمر به سازمان همیاری از تمبر اختصاصی شهرداری کاشمر نیز رونمایی شد./م.ا/2234/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 25 اردیبهشت 1399
  • تعداد بازدید: 1316



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی