مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی:

بخش عمده‌ای از دارایی‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها نیاز به مولد سازی دارد

ضرورت استفاده از دارای های سازمان همیاری در حوزه سرمایه گذاری در شهرها

بخش عمده‌ای از دارایی‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها نیاز به مولد سازی دارد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی با شهرداران شمال استان بر لزوم استفاده از سرمایه و دارایی های این نهاد در جهت ایجاد فرصتهای جدید سرمایه گذاری در شهرهای مختلف استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، جلسه هم اندیشی مدیرعامل و مدیران ستادی و واحدهای تابعه سازمان همیاری با شهرداران حوزه شمال استان روزگذشته 31 اردیبهشت ماه در در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان برگزار شد.

میثم کرمانی با اشاره به انسداد بسیاری از دارایی های این سازمان در برخی از شرکتها و موسسات تابعه این مجموعه، افزود: برآورد ما از دارایی‌های سازمان که بخش عمده‌ای از آن در شرکتها و موسسات و پروژه های سازمان با بازدهی اقتصادی اندک بلوکه‌ شده که باید برای آزاد سازی و استفاده بهینه از آنها در حوزه های سرمایه گذاری برنامه ریزی کنیم و با این امر منابع بلوکه‌ شده به منابع مولد و تحول‌گرا تبدیل و در راستای جهش تولید و حوزه های جاری در استان استفاده شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید شهرداری‌ها از سازمان همیاری مطالبه گری داشته باشند، افزود: این مساله تاکنون به وجود نیامده است.

کرمانی با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت و موسسه و عضویت ۷7 شهرداری در این سازمان یادآور شد: بدهی‌های برخی شهرداری ها به این سازمان بالاتر از مجموع مطالبات سازمان همیاری شهرداری‌های استان از دیگر شهرداری‌ها است که این بدهی‌ها در حال حاضر به‌صورت اندک‌اندک در حال پرداخت هست.

وی اولویت سازمان در سال جاری را توجه به شهرداری‌های استان دانست و ادامه داد: سهم فعالیتها و پروژه‌های سازمان همیاری شهرداری با شهرداری مشهد ۲.۵ برابر و با دیگر شهرداری‌های این استان ۱۵ برابر افزایش داشته است که باید سعی کنیم سرمایه گذاری ها را به سمت فعالیتهای اقتصادی و دارای سودهای بهینه و منطقی در شهرهای دیگر سوق دهیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اجرای طرح دیجیتال مارکتینگ را با بهره گیری کارشناسان تخصصی این حوزه به عنوانی یکی از برترین پروژه های درحال انجام این نهاد برشمرد و گفت: در اجرای این طرح حدود هزار و ۶۳ نفر علاقه مند به این حوزه شناسایی و در حال آموزش های تخصصی و تکمیلی هستند و تلاش داریم موضوع دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک ظرفیت در حوزه کسب درآمد پایدار برای تمام شهرداری‌های استان راه‌اندازی شود.

وی از آمادگی سازمان همیاری شهرداری‌ها برای مطالعه و پژوهش بر روی پروژه های گردشگری شهرداری ها خبر داد و اضافه کرد: تلاش داریم با تقسیم بندی استان خراسان رضوی به هشت قسمت و استقرار یک نماینده از هر کدام در سازمان برای پیگیری موضوعات شهرداریها، در ارائه خدمات به حوزه مدیریت شهری سرعت و تسهیل ایجاد کنیم.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر معرفی هریک از واحدهای ستادی و شرکتهای موسسات تابعه سازمان همیاری، شهرداران قوچان، چناران، لطف آباد، نوخندان، کلات، گلبهار، گلمکان، چاپشلو، باجگیران، درگز و زو نیز به بیان مشکلات، مسائل شهرهای خود پرداختند و ظرفیتهای سرمایه گذاری و پتانسیلها و ضرورتهای موجود برای ورود سازمان همیاری و انجام اقدامات مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

در پایان این جلسه علاوه بر تجلیل از شهرداران و 11 نفر از تلاشگران مقابله با ویروس کرونا این شهرها به صورت نمایدن از تمبر یادبود شهرداری قوچان نیز رونمایی شد. /م.ا/2238/

 




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 1 خرداد 1399
  • تعداد بازدید: 1003



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی