در آستانه ۱۴ خرداد ماه:

پیام تسلیت شورای امربه معروف و نهی از منکر سازمان همیاری به مناسبت ارتحال امام راحل (ره)

دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در پیامی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یوم الله 15خرداد را تسلیت گفت.

پیام تسلیت شورای امربه معروف و نهی از منکر سازمان همیاری به مناسبت ارتحال امام راحل (ره) دبیر شورای امربه معروف و نهی از منکر سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در پیامی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یوم الله 15خرداد را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، در پیام مهدی داروغه آمده است: 14خرداد روز وصال عاشق بی قرار به یگانه معبودش، روز ماتم ملتی در سوگ جانگداز فراق محبوب خود، روز وداع ملتی با مقتدای خویش است. روزی که سراسر ایران اسلامی عزادار شد.
امام عظیم الشأن راحل پایه های نظامی را بنا کرد که طلایه دار بسط و نشر ارزش های اصیل اسلامی است و توجه و دستگیری از محرومان و مستمندان و حرکت توحیدی و ایمانی مبنای فکری و اندیشه ای آن را ساخته و سرانجام پس از عمری تلاش و کوشش در راه خدا در 14 خرداد 1368 دعوت حق را لبیک گفته و باشکوهی بی نظیر در طول تاریخ بشریت به خاک سپرده شد.
امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست و نادرست، گام در راه امام آزادگان اباعبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه بلکه با اختیار، مسیر فردوس برین گیرند.
31سال از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، احیا گر اسلام ناب محمدی، قافله سالار خونین پانزده خرداد و موسس حکومت دین مدار و مردم سالار انقلاب اسلامی می گذرد، اما همچنان یاد او و اندیشه های رهایی بخش امام خمینی (ره) چنان بر دل و جان های آزادگان جهان و همه مسلمانان دنیا حکومت می کند که هر چه زمان می گذرد، عمق و ژرفای بیشتری می یابد.
وی درباره یوم الله 15خرداد نیز تصریح می کند : این روز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملتی علیه استبداد و استعمار است که با نام و اندیشه و راه امام خمینی رحمه الله علیه پیوندی از یاد نرفتی دارد.
امروز به برکت حرکت عظیم و انقلابی مردم در سال های حماسه و خروش که قیام خونین پانزدهم خرداد نقطه آغازین آن بود، همه ما مردم کشور وارث خون شهدای بزرگواری هستیم که با اعتقاد خود، گام در راه مبارزه و جهاد نهادند و بر همه ماست به عنوان رهروان طریق متعالی حضرت امام(ره) در جهت ترویج فرهنگ انقلاب و امام تلاش کنیم./م.ا/2242/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 13 خرداد 1399
  • تعداد بازدید: 1087



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی