مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای موزه‌گردی در خراسان رضوی

برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای موزه‌گردی در خراسان رضوی مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: تورهای ویژه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان در دوران پساکرونا برگزار خواهد شد.

به گزارشو روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، رضا ابراهیم‌نیا درباره برگزاری این تورها عنوان کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شوند و بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان، درصدد هستیم تورهای ویژه بازدید از این اماکن را برگزار کنیم.

وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن عمومی، این امر میسر نیست و به همین دلیل اطلاع‌رسانی و معرفی موزه‌ها، اماکن تاریخی، فرهنگی به ‌صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی توسط این موسسه در حال انجام است.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بخش‌های وابسته به این اداره کل از جمله اداره موزه‌ها و مدیران و مسوولان موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

ابراهیم‌نیا بیان کرد: با توجه به این ‌که خراسان رضوی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش موزه‌ها برخوردار و بعد از استان تهران با 94 موزه فعال، دارای بیش‌ترین تعداد موزه در کشور است، این برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: قصد داریم بعد از دوران کرونا این‌گونه تورها را در سطح استان و بازدید از دیگر اماکن تاریخی گردشگری را با کمک سایر دستگاه‌ها گسترش دهیم. در این طرح براساس هماهنگی‌های انجام شده با مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تورهای بازدید موزه به تناسب سن گردشگران قابل تعریف بوده، به نحوی که برای مقاطع پیش‌دبستانی، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌توان از راهنمایان آموزش دیده و با برنامه‌های متناسب با سن و شرایط بازدیدکنندگان تعریف کرد.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مناسب‌ترین راهکارهای آشنایی جامعه با میراث و هویت فرهنگی، موزه‌ها هستند که چنانچه برنامه‌ریزی مناسبی برای انتقال این مفاهیم و میراث فرهنگی صورت گیرد، می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در نگرش فرهنگی جامعه ایجاد کند./م.ا/2369/
#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیاربان #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #مشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 23 شهریور 1399
  • تعداد بازدید: 661



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی