مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان همیاری استان؛

راه اندازی سامانه همیار دیجیتال (میز خدمت الکترونیک شهرداری ها) در خواف

راه اندازی سامانه همیار دیجیتال (میز خدمت الکترونیک شهرداری ها) در خواف مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از راه اندازی سامانه همیار دیجیتال (میز خدمت الکترونیک شهرداری ها) به صورت پایلوت در شهرداری خواف خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، سیاوش مزینانی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با شهردار خواف، گفت: در این جلسه سامانه همیار دیجیتال به عنوان میز خدمت الکترونیک شهرداری به مدیران این شهرداری معرفی شد.
وی با بیان اينکه عصر کنونی ما، عصر ارتباطات نام گرفته‌، افزود: اینترنت با زندگی مردم گره خورده‌ است و هم‌اکنون برای انجام ضروری‌ترین امور از اینترنت استفاده می‌کنیم بنابراین الکترونیکی کردن خدمات شهری که مردم با آن سروکار دارند حائز اهمیت بوده به نحوی که شهروندان بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با حداکثر کارایی بدون مراجعه حضوری به شهرداری‌ها و به صورت الکترونیکی انجام دهند.
مدیر انفورماتیک سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، شهروندان را یکی از مهمترین مؤلفه های دولت الکترونیکی دانست و گفت: دولت الکترونیک موجب ارتقای سطح زندگی شهروندان در همه زمینه ها می شود لذا در همین راستا سامانه ی همیار دیجیتال جهت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری ها به شهروندان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: کلیه ی شهروندان می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و سپس اقدام به انجام امور مربوطه نمایند، این خدمت به نظام سلامت در کنترل ویروس کرونا کمک شایانی خواهد کرد.
مزینانی گفت: از آنجایی که شهروندان با شهرداری ها تعاملات بالایی دارند و شهرداری در حوزه های مختلفی به شهروندان خدمت رسانی می کند، میز خدمت الکترونیکی به شهروندان گرامی کمک می‌کند تا به شکلی آسان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند هدف از راه اندازی میز خدمت الکترونیکی همیار دیجیتال، ارائه خدمات سهل و آسان به شهروندان بصورت 24 ساعته می باشد.
وی با اشاره به زمینه هایی که این سامانه می توان در آن اثربخش باشد، تصریح کرد: کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا، افزایش سرعت و راندمان کارها و استفاده بهینه شهروندان از زمان، ارتقای روحیه مثبت شهروندان به واسطه افزایش راندمان آن‌ها از نظر زمان و انرژی، افزایش سطح رفاه و آسایش همگانی، سرعت توسعه و پیشرفت کشور، کیفیت سرویس دهی، رضایتمندی شهروندان، کاهش هزینه ها و شفاف سازی فرآیندها از جمله مزایای راه اندازی این سامانه در شهرداری ها است.
وی خاطر نشان کرد: خدمات حال حاضر این سامانه صدور پروانه ساختمان بدون مراجعه حضوری به شهرداری از مرحله ثبت نام تا نهایی شدن پروانه ساختمان، رزرو وقت ملاقات حضوری با شهردار و امکان درج انتقادات و پیشنهادات شهروندان می باشد که استفاده از آن در سامانه قابل دسترس شهروندان می باشد.
مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی اظهار کرد: سامانه همیار دیجیتال تلاش دارد در آینده‌ زمینه ارائه تمام خدمات حوزه شهرداری ها به مردم را در بستر خود فراهم کند، امیدواریم پس از شهرداری های کل استان خراسان رضوی بتوانیم، زیرساختهای لازم برای راه اندازی این میز خدمت را در کل کشور برای همه همیهنانمان فراهم کنیم./م.ا/2380/

#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش#همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #مشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان





  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 7 مهر 1399
  • تعداد بازدید: 845



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی