مدیرعامل سازمان با تبریک روز زمین پاک تاکید کرد؛

تلاش و برنامه ریزی سازمان همیاری در جهت کمک به اقدامات محیط زیستی شهرداریها

تلاش و برنامه ریزی سازمان همیاری در جهت کمک به اقدامات محیط زیستی شهرداریها مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با تبریک روز جهانی زمین پاک از تلاش های انجام شده توسط این نهاد در جهت ارتقا شاخص های زیست محیطی و کمک به شهرداریها در مدیریت مطلوب این حوزه در شهرهای مختلف خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، محمد سنجری ضمن تاکید بر تلاش همگانی برای فراهم کردن زمینه های لازم در جهت حفظ و ارتقا محیط زیست در شهرهای استان، عنوان کرد: نامگذاری روز 2 اردبیهشت روز جهانی زمین پاک حاکی از اهمیت فراوان این موضوع و لزوم ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست برای داشتنی زمینی پاک و محیطی سالم برای زندگی ما انسانها است.
وی با اشاره به تلاش های سازمان همیاری شهرداریهای استان در حوزه محیط زیست، افزود: تشکیل واحد مدیریت تخصصی محیط زیست و کشاورزی، شرکت همیار زیست گستر و اجرای طرح های تفکیک از مبدا پسماند در شهرهای مختلف، کارخانه تولید کفپوش از ضایعات بازیافتی لاستیک خودرو، کمیته مدیریت سبز،موضوعات حوزه کشاورزی و ... توسط این واحد از جمله اقدامات و برنامه های سازمان همیاری در حوزه زیست محیطی بوده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به تولید روزانه حدود ۵۵ هزار تن پسماند در کشور و قرار گرفتن تنها ۲۰ درصد از آن در فرآیند تفکیک، گفت: متاسفانه با توجه به‌ عدم مدیریت صحیح و علمی پسماندها آسیب های جبران ناپذیری از جمله تخریب محیط زیست، اتلاف سرمایه های ملی، ایجاد شغل های غیر مجاز و... را به همراه خواهد داشت که سازمان همیاری تلاش داشته با بهره گیری از متخصصان خود در راستای ساماندهی و استفاده بهینه از این ظرفیت در جهت توانمندسازی حوزه مدیریت شهری اقدامات موثری را صورت دهد.
وی ادامه داد: این توانمندیها و رسالتهایی که سازمان در جهت حمایت از شهرداری های استان دارد باعث شده تا با بررسی معضلات و مشکلات شهرداری ها، برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی لازم را در حوزه های زیست محیطی و مدیریت پسماند در منشور کاری سال 1400 واحد مدیریت محیط زیست سازمان قرار دهیم.
سنجری با بیان اینکه برنامه های سازمان همیاری در حوزه زیست محیطی زمینه ساز ایجاد اشتغال سبز در استان خراسان رضوی بوده است،گفت: با برنامه ریزی ضورت گرفته درواحدهای زیرمجموعه واحد مدیریت تخصصی محیط زیست و کشاورزی سازمان تاکنون زمینه اشتغال بیش از 200 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم پروژه پسماند شهرهای چناران، نیشابور و عشق آباد، قدمگاه و ... و کارخانه بازیافت لاستیک شرکت همیار زیست گستر فراهم شده و امیدواریم با توسعه فعالیتهای این حوزه بتوانیم دراین حوزه موثرتر عمل کنیم.
وی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته درجهت کاهش مصرف انرژی و توجه به محیط زیست در سازمان و واحد های تابعه ،اظهار کرد: همکاری با شهرداریهای استان در جهت تامین تخصصی انواع گل و گیاه، ایجاد پارک های موضوعی، فضای سبز و زیر ساخت و تجهیز پارک ها با استفاده از توانمندیهای سازمان در حوزه بازرگانی از دیگر اقدامات زیست محیطی این نهاد در سطح خراسان رضوی بوده که تداوم و توسعه این فعالیتها در دستور کار این معاونت قرار دارد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در سال پیش رو نیز ضمن تداوم و گسترش فعالیتهای سازمان، طرح های مختلفی را در زمینه پسماند، فضای سبز و ... با مشارکت شهرداری های استان عملیاتی کنیم تا ضمن تحقق شعار روز زمین پاک علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در استان به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست است نمود عملی ببخشیم./م.ا/2613/

#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان






  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 2 اردیبهشت 1400
  • تعداد بازدید: 497



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی