مدیرعامل سازمان همیاری در نشستی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مشهد ؛

مدیریت شهری به عنوان یک هم خانواده روی کمک سازمان همیاری حساب کند

به سازمان همیاری به عنوان همکار نگاه می کنیم

مدیریت شهری به عنوان یک هم خانواده روی کمک سازمان همیاری حساب کند مرتضی احمدی:
مدیرعامل سازمان همیاری در نشستی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مشهد؛
مدیریت شهری به عنوان یک هم خانواده روی کمک سازمان همیاری حساب کند
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با رئیس کمیسیون برنامه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: سازمان همیاری به عنوان عضوی از خانواده شهری و مشاور در کنار مدیریت شهری خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، محمد سنجری صبح امروز با همراهی احمد عبدالله زاده سرپرست شرکت همیاران شمال شرق با حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی و خزانه شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و ظرفیتهای این نهاد و شرکتها و موسسات تابعه را معرفی کرد.
وی در این نشست افزود: بر اساس سیاستهای تعریف شده در اساس نامه هدف اصلی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی جلب و جذب سرمایه های خرد شهرداریها و هدایت آنها به سمت درآمد های پایدار برای شهرداری ها است و در ادوار مختلف سعی کرده نقش خود را به عنوان یک هلدینگ اقتصادی که در ۱۲ حوزه تخصصی مرتبط با نیاز و ظرفیتهای حوزه مدیریت شهری ورد کرده است، به خوبی ایفا کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ادامه داد: این حوزه های تخصصی شامل عمرانی، تولیدی، آموزشی، تامین نیرو و بازرگانی، گردشگری و تفریحی، معدن، پسماند و محیط زیست، بیمه، مبادلات مرزی و... که هرکدام حوزه فعالیت خاص خود را داشته و با ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود ۸۵۰ نفر نیروی انسانی در جهت اهداف اقتصادی سازمان و کمک به حوزه‌ی مدیرست شهری نقش آفرینی می کنند.
سنجری بیان داشت: تمام تلاش ما در سازمان این است که به عنوان بازوی قوی اجرایی و مشاوره ای در کنار شهرداری و شورا باشیم؛ حدود ۷۰ درصد فعالتیها نیز در همین حوزه به ویژه شهرداریهای کم برخودار درجه ۶ به پایین بوده است.
وی شفافیت کاری و جلب اعتماد مسوولان شهری را موز تاکید هیات مدیره سازمان عنوان کرد و افزود: در سازمان همیاری تلاش شده در هرجای که امکان فعالیت باشد در کنار مدیریت شهری بوده و به شهرداریهای کم برخوردار کمک کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ادامه داد: نگاه به مشهد نگاه خاصی است و یک نگاه ملی و حتی بین المللی و فراتر از یک مرکز استان به آیت کلانشهر می شود، بیش از ۲۰ میلیون زائر که سالانه به این شهر سفر می‌کند ظرفیت خوبی است که انتظار از حوزه شهری را بالا می برد.
وی تصریح کرد: ظرفیتهایی چون امکان استفاده از ماده 31 قانون معاملات شهرداری ها، بازگشت درآمدها به چرخه مالی شهرداریها، عدم وجود محدودیتها و حساسیت‌های نظارتی، دقت نظر، کیفیت، سرعت و ... در مراودات و تعاملات با سازمان همیاری، مزیت‌هایی است که زمینه را برای بهره برداری مناسب از توان این نهاد و واحدهای وابسته در مسیر مدیریت و خدمات شهری فراهم می‌کند.
سنجری به همکاری سازمان با شهرداری در زمان نبود منابع و محدودیتها با استفاده از تمام ظرفیتها کمی و کیفی خود، خاطرنشان کرد: سازمان همیاری به عنوانی عضوی از خانواده مدیریت شهری استان در کنار شورا و شهرداری مشهد به عنوان بزرگترین سهامدار خواهد بود و مسئولان و تصمیم گیران شهر می توانند روی سازمان حساب کنند. قطعا با رویکرد و نگرش خوبی که در شورا وجود دارد بیش از گذشته در جهت کمک مدیریت شهری با سازوکارهای جدید و شناسایی راه های تامین منابع گام خواهیم برداشت.

حسامی:
به سازمان همیاری به عنوان همکار نگاه می کنیم
لزوم انجام کارهای تخصصی در حوزه تامین مالی پروژه ها توسط سازمان همیاری

عضو هیات رئیسه و خرانه ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز در دیدار با محمد سنجری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: در حدود ۲۰ سال سابقه خدمت در حوزه شهری، ارتباط خوبی را بین سازمان همیاری و شهرداری شاهد هستیم و این نهاد را به عنوان همکار نگاه می کنیم و هیچ گونه نگاه کارفرمایی و پیمانکاری در این بین وجود نداشته چرا که خیلی از وقتها این سازمان خیلی از مشکلات شهرداری را حل کرده است و در واقع یک تفاهمنامه نانوشته ای بین این دو مجموعه وجود داشته است.
حسین حسامی به بیان اینکه به سازمان همیاری به عنوان یک شریک کاری نگاه می کنیم افزود: خیلی از اتفاقات و فعالتیها در شهرداری انجام می شود که این نهاد متناظر با این فعالتیها در حوزه های عمرانی و خدمات شهری اقدام به ایجاد شرکت کرده است و توانسته ای که موثر باشد.
وی با اشاره به جمعیت حدود ۳و نیم میلیون نفری شهر مشهد ادامه داد: در شرایطی که درآمدهای شهر مشهد محلی است اما با ۲۰ میلیون زائر سالانه هزینه‌های مدیریت شهری و خدمات شهری به صورت ملی و حتی فراملی انجام می شود.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی مشهد با اشاره به لزوم ارائه لایحه ای برای تعیین نحوه و میزان استفاده از توان و ظرفیتهای سازمان همیاری توسط شهرداری عنوان کرد: نگاه مثبتی به مجموعه سازمان همیاری داریم و این نهاد را به عنوان بازوی توانمند اجرایی و امین مدیریت شهری مشهد می دانیم.
وی با تاکید بر لزوم انجام کار تحقیقاتی توسط سازمان همیاری در حوزه شناسایی روش های مالی جدید و درآمدهای پایدار شهرداری خاطرنشان کرد: سازمان همیاری می تواند هم در بخش مشاوره و هم اجرایی کمک شایانی در ایجاد زمینه های لازم برای کسب درآمدهای پایدار و جدید انجام دهد.
حسامی به همراستایی دولت، مجلس و شوراهای اسلامی اشاره و بیان کرد؛ می توانیم از این شرایط برای پیگیری موضوعات مختلف مخصوصا تامین مالی به صورت جمعی و با مشارکت مردم استفاده کرده و یا سرمایه گذاری های شهروندان مشکلات شهری حل شود لذا از طرح ها وبرنامه های سازمان همیاری در این حوزه استقبال می کنیم./م.ا/2826/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 شهریور 1400
  • تعداد بازدید: 428



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی