در جلسه کمیته اقتصادی سازمان همیاری شهرداریهای استان مطرح شد ؛

آینده نگری و توسعه ظرفیتهای اقتصادی موسسه صنعتی گوشت مشهد

آینده نگری و توسعه ظرفیتهای اقتصادی موسسه صنعتی گوشت مشهد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در جلسه کمیته اقتصادی هیات مدیره این نهاد بر لزوم آینده نگری و توسعه ظرفیتها و فعالتیهای اقتصادی موسسه صنعتی گوشت مشهد برای افزایش توان رقابت و بقاء در چرخه تولید و اثرگذاری در حوزه اقتصادی استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، جلسه کمیته اقتصادی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی صبح امروز با حضور جعفر سلیمانی و علی نجفی به عنوان اعضای هیات مدیره، محمد سنجری مدیرعامل و تعدادی از مسئولان سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در محل موسسه صنعتی گوشت مشهد برگزار شد.
در این جلسه چند طرح اقتصادی مختلف در زمینه تولید پپتون، راه اندازی کارخانه تولید ژلاتین، واردات دام زنده، ایجاد زنجیزه پرورش دام و تولید گوشت توسط سید مجید موسوی مدیر موسسه و کارشناسان این مجتمع کشتارگاهی در کمیته اقتصادی سازمان مطرح شد و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل تخصصی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به ظرفیتهای موسسه صنعتی گوشت مشهد و عملکرد اقتصادی مطلوب این واحد وابسته به سازمان همیاری گفت: این مجموعه سالهاست که صرفا در حوزه ارائه خدمات ذبح و استحصال دام فعالیت می کند اما این ظرفیت وجود دارد تا در حوزه های دیگر ون صنایع تبدیلی و ... نیز فعالیتهای اقتصادی سازنده ای داشته باشد.
محمد سنجری با بیان این مجموعه برای بقا باید در حوزه توسعه و آینده نگری ورود پیدا کند، خاطر نشان کرد: اگر این مجموعه بخواهد همچون گذشته صرفا بر روی کشتار و فعالیتهای مبتنی بر خدمات ذبح واستحصال تمرکز کند دیر یا زود با کاهش توجیه اقتصادی، توان رقابت خود را در میان رقبای دیگر از دشت خواهد داد.
وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سال جاری از جمله راه اندازی واحد تعطیل شده تولید گرانول صابون مستقر در موسسه صنعتی گوشت مشهد، افزود: اقدامات خوبی نیز برای احیا شرکت تولید ژلاتین حلال به عنوان یک محصول استراتژیک در کشور صورت گرفته که امیدواریم با تلاش مدیران این مجموعه و حمایت های هیات مدیره شاهد سرانجام خوب برای آن باشیم.
سنجری با تاکید بر ریسک پذیری برای باقی ماندن این مجموعه در چرخه اقتصادی و خدمات دهی، خاطرنشان کرد: پتانسیلهای مغفول مانده بسیاری در مجموعه بزرگ گشتارگاهی موسسه صنعتی گوشت مشهد وجود دارد که امیدورایم با ارائه طرح های تکمیلی و بررسی ها و تصمیمات کارشناسی در هیات مدیره، بستر لازم برای استفاده بهینه از ضایعات و استحصالات غیرخوراکی تولیدی از کشتار روز دام های سبک و سنگین در این کشتارگاه و ایجاد عایدات فراوان از این پتانسیلهای برای موسسه و سازمان همیاری، فراهم کنیم.
در پایان این جلسه، اعضای کمیته اقتصادی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با همراهی مدیرعامل سازمان و مسئولن موسسه صنعتی گوشت مشهد از واحدهای مختلف بسته بندی، سالن ذبح و استحصال، سردخانه، کارخانه ژلاتین و ... دیدن کردند./م.ا/2857/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 27 شهریور 1400
  • تعداد بازدید: 456



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی