مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها در دیدار با معاون شهردار؛

به عنوان بازو مدیریت شهری در کنار شهرداری مشهد و سازمان های وابسته هستیم

به عنوان بازو مدیریت شهری در کنار شهرداری مشهد و سازمان های وابسته هستیم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از بر آمادگی این نهاد به عنوان عضوی از خانواده مدیریت شهری و بازویی قوی در کنار این شهرداری، مناطق و سازمان های تابعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری با همراهی غلامرضا محمدی، اسماعیل سلطان خواه، سیدمحمد اسماعیل فاطمی معاونان این نهاد و احمدعبدالله زاده، سیدمجید موسوی، رضا ابراهیم نیا، محمد رضا پرهیخته پور، منیره تفضلی ... مدیران شرکت همیاران شمال شرق، موسسه صنعتی گوشت مشهد، موسسه توسعه گردشگری، شرکت همیار سازه توس و واحد سازمان های و بازرگانی عمومی سازمان با مومنی معاون مالی و پشتیبانی و صالح آبادی مدیرکل مالی شهرداری مشهد دیدار و گفتگو کردند.
وی در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مومنی به سمت معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد و همچنین قدردانی از همراهی های مسئولان پیشین شهرداری با سازمان همیاری شهرداریهای استان به تشریح فعالیتها و ماموریتهای هریک از واحدهای ستادی و شرکتهای موسسات تابعه سازمان پرداخت و افزود: اساس تشکیل سازمان همیاری بر مبنا قانون شهرداریها بوده و 100 درصد سهام آن متعلق به شهرداریهای استان است که بالاترین سهم را شهرداری مشهد با حدود 8 درصد به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی افزود: سازمان همیاری در ادوار مختلف رسالتها و مسئولیتهایی را بر اساس اساسنامه و در قالب تشکیل شرکتها و موسسات تخصصی پیش برده است، این مجموعه شامل واحدهای مستقل در حوزه عمرانی، گردشگری، آموزش، پژوهش، دانشگاه علمی کاربردی، بیمه، محیط زیست و پسماند، انرژی و سوخت، معدن، تامین نیرو و بازرگانی، تامین گوشت و ... است که از گذشته تاکنون مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به نقش سازمان همیاری در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال حدود 850 نفر در مجموعه واحدهای وابسته به آن عنوان کرد: بیش از 70 درصد عملکرد سازمان در ادوار مختلف با شهرداری کلان شهر مشهد، مناطق و سازمان های آن است به طوری که در حال حاضر بیش از 130 قرارداد در این حوزه وجود دارد که 47 قرارداد آن مربوط به شهرداری مشهد و مابقی سایر بخش های تابعه آن می باشد.
سنجری بااشاره به شرایط خاص اقتصادی حال حاضر کشو و محدودیتهای سازمان همیاری به عنوان یک بنگاه اقتصادی اما تابع ضوابط و قوانین اداری و بدون هیچگونه بودجه دولتی تصریح کرد: تلاش داریم همواره با عنوان بازویی قوی در خدمت شهرداری ها باشیم و آمادگی سازمان و شرکتها و موسسات تابعه را به عنوان عضوی از خانواده مدیریت شهری استان برای همراهی در کنار مدیران شهری اعلام می کنیم.
وی به رویکرد مثبت و تعاملات سازنده مدیریت پیشین شهرداری مشهد با سازمان همیاری عنوان کرد: امیدواریم با تداوم همان نگاه و توجه به سیاستهای جدید و انتظارات توقعاتی که تیم مدیریت جدید شهرداری دارند بتوانیم رسالت خودمان را داشته و درقبال حوزه شهری داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به برنامه ریزی و احصای فعالیتها و خدماتی که این نهاد می تواند به شهرداری مشهد ، مناطق و سازمان های وابسته ارائه دهد افزود: پیشنهادات سازمان برای انجام اقدامات مشترک در 4 سال کار شهرداریها به زودی ارسال خواهد شد که امیدواریم همچون گذشته با اخذ مصوبه هایی برای این همکاری هااز شورا و عقدقراردادها و تفاهمات فی مابین بتوانیم در کمک به مدیریت شهری پایتخت معنوی ایران موثر عمل کنیم.

معاون شهردار:
لزوم انجام کار کارشناسی برای تقویت تعاملات و احصاء همکاری ها مشترک با سازمان همیاری

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد نیز دراین جلسه عنوان کرد: معتقدیم که سازمان همیاری برای کل شهرداری ها یک بازو است که می تواند کمک های زیادی را به این حوزه داشته باشد.
مومنی با تاکید به انجام کار کارشناسی و بررسی تخصصی فعالتیها و اقدامات لازم الاجرا در این حوزه افزود: شهرداری مشهد یک ابر سازمان پویا است و نگاه خروشانی به آن وجود دارد که پتانسیلهای فراوانی برای فعالیت در آن وجود دار از طرفی این شهرداری در شهر امام رضا(ع) خدمات دهی می کند که امیدواریم تلاش هایی که می شود ماید خیر و برکت باشد.
وی با بیان اینکه نگاه ما نگاه استانی است، تصریح کرد: انشالله که بتوانیم با همراهی یکدیگر به ویژه ظرفیتهای سازمان همیاری با این دیدگاه که شهرداری مشهد نیز به این نهاد کمک کند تا از این طریق به دیگر شهرداری های کم برخوردار و ضعیف استان کمک شود تا حوزه مدیریت شهری و خدمات دهی به شهروندان استان به نحو مناسب ارتقاء یابد./م.ا/2872/










  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 26 مهر 1400
  • تعداد بازدید: 624



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی