معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

سیاست عمومی سازمان همیاری شهرداریها یک نهاد کاملاً اقتصادی است

سیاست عمومی سازمان همیاری شهرداریها یک نهاد کاملاً اقتصادی است معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نشست مشترک با مدیران ستادی و شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی تاکید کرد: سیاست عمومی سازمان همیاری از لحاظ ما یک مجموعه کاملاً اقتصادی است که باید کاملا در راستای این ماموریت حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، دکتر خدایی در این نشست که صبح امروز با حضور محمد سنجری مدیرعامل، معاونان و مدیران ستادی و مدیران عامل شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و نام شهید والامقام سردار سلیمانی عنوان کرد: هدف از این جلسه علاوه بر معرفی اقدامات و فعالیتهای هریک از واحدها خداقوت و تشکر از تلاش های صورت گرفته در این مجموعه بزرگ و توانمند بود.
وی افزود: سیاست عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی از لحاظ ما یک مجموعه ای کاملا اقتصادی است و نه سیاسی و حتی فنی و در تغییر رویکردها و سیاستهایی مه پیگیری می کنیم به عنوان یک مجموعه اقتصادی به سازمان همیاری نگاه می کنیم، لذا این نهاد باید در راستای این ماموریت حرکت کند، انتظارات ما و کسانی که در این مجموعه تلاش می کنند نیز باید کاراکتر اقتصادی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خدماتی که به هر یک از مجموعه های تابعه این نهاد نیز در آینده داده خواهد شد در حوزه اقتصادی و با انتظاراتی از این دست خواهد بود لذا این ماموریت باید به درستی در سازمان همیاری و شرکتهای و موسسات تابعه آن انجام شود.
وی با اشاره به نیازمندی 94 شهرداری استان به کمک های سازمان همیاری افزود: همیاری صرفا نباید همیشه با پرداخت وجه و وجوه مستقیم باشد، لذا با توجه به رویکردی که در سازمان همیاری دنبال خواهد شد، باید از تولید ارزشی که در حوزه های اقتصادی ایجاد می کند به شهرداریها همیاری برساند.
خدایی مجموعه های مختلف تابعه سازمان همیاری به ویژه موسسه آموزش به عنوان بازویی برای این منظور عنوان و بیان کرد: اگر در رویکردهای آتی سازمان تحولی داشته باشیم در همین محور اقتصادی خواهدبود چرا که سازمان همیاری یک نهاد اقتصادی است و هر زمان با این نگاه به این مجموعه توجه شده است این مجموعه موفق بوده است در این راستا به اندازه کافی ظرفیتهای لازم را داریم و امیدواریم با کمک همه مدیران و دست اندرکاران این مجموعه بزرگ به آن دست یابیم.
وی با تاکید بر ایجاد توسعه در فعالیتهای سازمان و شرکتها و موسسات ادامه داد: توسعه به معنای گسترش نیست و باید شرکتها با افزایش عمق اهداف و کارها و در نظر گرفتن صرفه وصلاح مجموعه فعالیتهای خود را توسعه دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برخی بخش های سازمان همیاری فرصتهای ویژه ای وجود دارد، افزود: حوزه هایی مثل انرژی و معدن که میتوانند به مجموعه استان خیلی کمک کند باید بررسی دقیقی را داشته باشیم. در حوزه شرکت همیار سازه نیز ظرفیتهای خوبی وجود دارد که باید به آن توجه شود.
وی گردشگری را معدن استان نام برد و تصریح کرد: در این حوزه فرصتهای ویژه بسیاری داریم که یکی از دیدگاه های مهم ما در کمک به شهرستانها و نه الزاما شهرها بحث فعال کردن حوزه های گردشگری آنها با کمک سازمان همیاری و شهرداریها است که باید با نگاه تحولی به آن بگیریم.
خدایی با تاکید بر استفاده از نظرات کلیه مدیران و دست اندرکاران سازمان همیاری در جلسات هیات مدیره، افزود: به نظر من ظرفیتهای ویژه ای که در این مجموعه وجود دارد فرصتهای خوبی را ایجاد می کند که باید فرصتها را تقویت و نقاط ضعف را پوشش دهیم ان شاء الله با همان رویکرد اقتصادی موضوعات را پیگیری خواهیم کرد تا در سال آینده از عملکردی که تغییرات جدی را داشته است خرسند باشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان کرد: سازمان همیاری از سال 69 در راستای اجرای قانون شهرداریها تشکیل شده و قدمت آن 30 سال است و در واقع نهاد پشتیبانی کننده و حمایت کننده شهرداریهاست که در مسیر تحقق اهداف و برنامه های آنها شکل یافته است.
محمد سنجری با اشاره به 10 شرکت فعال سازما همیاری در زمینه های تولید، صنعت، آموزش، تامین نیرو، معدن، انرزی و ... ادامه داد: 16 وظیفه گوناگون بر اساس اساس نامه به سازمان همیاری استان محول شده در بخش عمده آن نقش مشاوره ای و در بخش دیگر نقش اجرایی دارد و هدف آن جلب و جذب سرمایه های خرد شهرداریها و هدایت آنها به سمت درآمدهای پایدار و تقویت مدیریت شهری خراسان رضوی است.
وی با تاکید بر قانون مداری، شفافیت و اعتماد سازی به عنوان اصول مورد نظر هیات مدیره سازمان افزود: در دوره جدید تلاش کردیم با این رویکرد به سمت تقویت روابط سازمان با شهرداریها به عنوان یک هدف گذاری مهم پیش برویم لذا در سال جدید علی رغم شرایط خاص انتخابات و عدم استقرار شهرداران و شوراهای اسلامی، خدمات مختلفی در حوزه های گوناگون به شهرداری ها ارائه شد که نسبت به میزان بودج 2.5 درصدی اختصاص یافته شهرداریها در سال 99 در همین مدت 8 ماهه سال جاری بین 10 تا 15 درصد بودجه شهرداریها در قالب قردادهای مختلف به سمت سازمان هدایت شده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها استان با ابراز خرسندی از جلسه مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عنوان رئیس هیات مدیره این نهاد خاطر نشان کرد: در هفته جاری برنامه ریزی های بودجه سال 1401 در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم با این جلسات مشترک نقطه نظرات سازنده وسیاستهای ریاست هیات مدیره را قبل از تدوین بودجه در منشوی کاری سال اینده داشته باشیم.
گفتنی است، در این جلسه هریک از مدیران عامل شرکتها و موسسات به ارائه گزارشی از سیمای واحدهای زیرمجموعه خود و فعالیتها، چشم انداز ها و ... پرداختند./م.ا/2869/





  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 8 دی 1400
  • تعداد بازدید: 563



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی