در جلسه کمیته هماهنگی مرز زمینی دوغارون بررسی شد:

سازوکارهای هماهنگی سازمانها و دستگاه های متولی در جهت کمک به توسعه اقتصادی در مرز

سازوکارهای هماهنگی سازمانها و دستگاه های متولی در جهت کمک به توسعه اقتصادی در مرز یازدهمین جلسه کمیته هماهنگی مرز زمینی دوغارون با حضور مشاور اقتصادی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، مدیرعامل سازمان همیاری، فرماندار، شهردار و نمایندگان سازمان‌های مستقر در مرز دوغارون شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، این جلسه عصر امروز پنجم شهریور ماه با حضور مهدی جوانمرد قصاب مشاور اقتصادی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری، مهدی دونده فرماندار، مهرداد کریم زاده شهردار تایباد و دیگر مدیران و نمایندگان دستگاه های فعال مستقر در مرز به میزبانی پایانه مرزی دوغارون برگزار شد.

در این جلسه که به منظور هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های مستقر در مرز برنامه ریزی شده است، چالش ها، مسائل و موضوعات مختلف حوزه مرزی و وظایف و فعالیتهای هر یک از سازمان ها و نهادها این بخش از جمله، مرزبانی، گمرک، پایانه ها، منطقه ویژه، بازارچه مرزی، سازمان همیاری و ... مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به واگذاری خدمات، ساماندهی و سرمایه گذاری در بازارچه مرزی دوغارون به سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی بر اساس مصوبه شورای ساماندهی مبادلات مرزی افزود: با صدور مجوز انجام عملیات ترانشیپ سوخت از طریق سایت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی سازمان در سایت مرزی دوغارون، فعالیتهای مجموعه سازمان در جهت کمک به توسعه اقتصادی در مرز توسعه می یابد.

تازیکی همچنین در این جلسه طرح ساماندهی و نوبت دهی فروش سوخت از طریق جایگاههای عرضه و فروش فرآورده های نفتی سازمان همیاری در ۱۷ شهریور، بازارچه و ... مطرح کرد که مورد بحث و تبادل نظر اعضا کمیته قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مرز دوغارون دریچه اتصال خراسان رضوی با افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه است و ساماندهی هرچه بیشتر و توسعه فعالیتهای اقتصاد محور در آن نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و همچنین بازار کسب و کار و تامین معیشت خانواده‌های مرزنشین خواهد داشت و قطعا این امر با هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های متولی و مستقر در مسیر رشد پیشرفت اقتصادی منطقه میسر می شود./م.ا/۳۲۹۹/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 6 شهریور 1401
  • تعداد بازدید: 495



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی