رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مسئولیت امروز شهرداری ها دفاع از سرمایه اجتماعی نظام است

مسئولیت امروز شهرداری ها دفاع از سرمایه اجتماعی نظام است مهدی سلیمی گفت: امروزه دفاع از سرمایه اجتماعی نظام تا حد زیادی بر عهده شهرداری‌ها قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که نظام سلطه تلاش می‌کند تا خدمات شهری را با خدشه مواجه کند و شهرداری‌ها باید مردم را به روال عادی زندگی بازگردانند.



به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ظهر امروز در گردهمایی 600 شهردار و عضو شورای شهر شهرستان‌های خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور در تالار همایش‌های مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، با بیان اینکه 96 شهرداری و شورای شهر در استان خراسان رضوی وجود دارد، اظهار کرد: امروزه دفاع از سرمایه های اجتماعی نظام تا حد زیادی بر عهده شهرداری‌ها قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که نظام سلطه تلاش می‌کند تا خدمات شهری را با خدشه مواجه کند و شهرداری‌ها باید مردم را به روال عادی زندگی بازگردانند.

وی افزود: برکتی که خداوند متعال به مسئولیت چند ماهه شهید باکری به عنوان شهردار داد، باعث شد تا 25 اسفند به نام روز شهردار نام‌گذاری شود. این برکت در سایه خدمت به محرومان حاصل می‌شود؛ آن‌هایی که بانی و مسئول این انقلاب هستند و کشور به آن‌ها تعلق دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: امروزه مجلس ما باید به سمتی حرکت کند که اختیارات و توانمندی‌های حقوقی و قانونی شهرداری‌ها را افزایش دهد زیرا به‌موازات مسئولیت‌ها، همیشه انتقادها هم به سمت مدیریت شهری است. یکی از چالش‌ها در این حوزه، موضوع طولانی بودن روال اداری کار شهرداری‌هاست و امیدواریم تا در سایه تعامل قانون‌گذاران، این مشکل نیز برطرف شود./م.ا/3476/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 25 اسفند 1401
  • تعداد بازدید: 468



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی