استاندار خراسان رضوی:

سازمان همیاری‌ها می‌تواند الگوی سالم فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی باشد

سازمان همیاری‌ها می‌تواند الگوی سالم فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی باشد استاندار خراسان رضوی در گردهمایی ۶۰۰ شهردار و اعضای شورای اسلامی استان ضمن تاکید برارائه الگو‌های سالم برای انجام پروژه های عمرانی، اقتصادی و زیرساختی، سازمان همیاری شهرداری‎ها را مرجعی برای کار اقتصادی سالم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز، ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که به میزبانی سازمان همیاری در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما سه مأموریت برای سازمان همیاری‌ها در نظر گرفتیم، مأموریت اول ورود به حوزه هایی است که دیگران نمی‌توانند انجام دهند، مأموریت دوم ارائه الگویی سالم از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است. اگر ادعا داریم و بر این باور هستیم که باید با فساد مبارزه کنیم، باید الگو‌های سالم ارائه دهیم که نشان دهد می‌توان کار عمرانی، اقتصادی و زیرساختی انجام داد، اما سالم و با شیوه‌های جدید. مأموریت سوم هم حمایت از شهرداری‌ها و سهامداران براساس درآمد‌ها است.
نظری اضافه کرد: بنای بر حمایت جدی از شهرداری‌ها است که امیدواریم این حمایت مبتنی بر روش‌های درست و پاک باشد. در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار داشته که برای حقوق یک‌سوم کارکنان دچار مشکل بودند، امسال این رقم به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد خواهد رسید تا مشکل حقوق نداشته باشند.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما تعامل پویا و رو به جلو را بر شهرداری‌ها و شهردار‌ها تأکید کردیم. آمادگی داریم به درآمد شهرداری‌ها کمک کنیم، این ارتباطات و تعاملات پویا نوید بسیار خوبی را برای سال آینده خواهد داد.
وی با بیان اینکه برنامه معاون عمرانی استانداری در سال آینده این است که طرح تفصیلی و طرح جامع شهر‌های استان به اتمام برسد، عنوان کرد: هیچ پرونده معطل در کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده پنج نداریم. به شهرداری‌ها در زمینه نهضت ملی مسکن تأکید کردیم تا در ساخت‌وسازها کمک کنند. همچنین آمادگی داریم همه آماده‌سازی‌های مربوط به سایت‌های نهضت ملی را به شهرداری‌ها واگذار کنیم.


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 25 اسفند 1401
  • تعداد بازدید: 314



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی