مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان؛

اساس تشکیل سازمان همیاری بر تجمیع منابع برای کمک به مدیریت شهری است

لزوم تلاش شوراهای اسلامی برای تصویب قوانین و طرح های ضروری حوزه شهری خراسان رضوی

اساس تشکیل سازمان همیاری بر تجمیع منابع برای کمک به مدیریت شهری است مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در جلسه مشترک روسای اسلامی شهرستانها و اعضای شورای اسلامی استان بر لزوم تلاش و جدیت این نهادهای تصمیم ساز در مطرح کردن طرحهای ضروری در حوزه شهری و روستایی برای تصویت و اصلاح قوانین لازم در این بخشها در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، میثم کرمانی در ظهر امروز در جلسه مشترک روسای شوراهای اسلامی شهرستانها و با اعضای شورای اسلامی استان خراسان رضوی که به میزبانی موسس آموزش وابسته به این سازمان همیاری برگزار شد، اظهارکرد: اساسنامه سازمان همیاری به طور خاص دلیل تشکیل این نهاد را تجمیع منابع قرار داده است و قطعا تاکید این امر نیز هم افزایی بین شهرداریها، سازمان های وابسته و همچنین سازمان همیاری و شرکتها و موسسات تابعه آن است که حاصل و برآیند این تعاملات باید آثار و برکات خوبی را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیتهای سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، عنوان کرد: این سازمان با برخوداری از چندین شرکت و موسسه در زمینه های آموزشی، عمرانی، تامین نیرو، بیمه،گردشگری، محیط زیست، انرژی، کشتارگاهی و ... توان خوبی برای کمک به ارتقاء حوزه مدیریت شهری و روستایی و تحقق برنامه ها و تصمیمات شوراها به عنوان تشکل های تصمیم ساز در این حوزه دارد.
این مقام مسئول با تاکید بر نگاه تعاملی سازمان همیاری با نهاد ها و تشکل های مرتبط با تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه شهری افزود: قطعا با تعاملی که می تواند بین شورای اسلامی استان، شهرداریها و سازمان همیاری برقرار باشید، می توانیم ضمن تقویت ظرفیت های مشترک از این توان برای کمک به ارتقاء حوزه مدیریت شهری استان بهره بگیریم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به چشم انداز های آینده این سازمان اشاره و عنوان کرد: به دنبال بهترین استراتژی عملیاتی بر اساس قوانین و اساسنامه های تعیین شده در مجموعه سازمان همیاری هستیم بر این اساس و با توجه به پتانسیل های موجود این آمادگی را داریم تا هرگونه کمک و همکاری مشترکی را در جهت ارتقاء حوزه شوراها و شهرداریها با شورای اسلامی استان داشته باشیم.
وی با اشاره به لزوم برقراری تعاملات سازنده بین همه دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و سازمان همیاری به عنوان پشتیبان شهرداریها، گفت: اهداف مشترکی بین سازمان همیاری و شورای اسلامی استان در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که با هدایت و راهبری شورای اسلامی استان در سطح کلان و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف، می توان این اهداف مشترک را در جهت بهره مندی همه شهرداریها از ظرفیتهای موجود سوق داد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شورای های اسلامی استانها و در سطوح دیگر شورای عالی استانها مراجع قانونی هستند که می توانند زمینه های مطرح کردن طرح های مختلف در مجلس شوای اسلامی و هیات دولت را فراهم کنند که باید در حوزه طرح ها و قوانین ضروری شهری و روستایی جدیت و تلاش بیشتری صورت گیرد.
رئیس موسسه آموزش مشاوره و تحقیقات شهرداریهای استان نیز در این جلسه به همکاریهای این موسسه و شورای اسلامی استان در خصوص اجرای برنامه های آموزشی برای اعضای شوراها اسلامی شهرها و روستاها استان اشاره و عنوان کرد: علاوه بر دوره های آموزشی کوتاه مدت و همچنین پذیرش دانشجو در رشته های مرتبط با حوزه شهری و دهیاری ها، کلینیک مشاوره موسسه نیز آمادگی همکاری با شهرداریها و شوراهای اسلامی در حوزه های حقوقی و ... را به صورت تخصص دارد./م.ا/2178/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 26 دی 1398
  • تعداد بازدید: 1033



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی