مدیرعامل شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون عنوان کرد:

هدف ایجاد مجتمع پایانه انرژی دوغارون کمک به اقتصاد این منطقه مرزی است

هدف ایجاد مجتمع پایانه انرژی دوغارون کمک به اقتصاد این منطقه مرزی است مدیرعامل شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون از سرمایه گذاری های صورت گرفته به منظور ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد و دغدغه های معیشتی این منطقه مرزی محروم این داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، حمیدرضا وفادار با اشاره به اجرای فاز نخست مجتمع پایانه صاداتی با سرمایه گذاری صورت گرفته توسط سازمان همیاری در احداث این مجتمع، گفت: تجهیز کارگاه، تسطیح زمین، پی‌کنی و انتخاب مشاور بوده مطالعاتی خاک ، نقشه برداری و برق رسانی ... عملیاتی شدن فاز نخست مجتمع به مساحت 60 هکتار محصور شده و عملیاتهای عمرانی در جهت احداث سایت ترانشیپ و ایجاد راه های دسترسی به سایت نیز صورت گرفته است.
وی افزود: این اقدامات، هزینه ها و سرمایه گذاری های با ارزشی بالغ بر 80 میلیارد ریال صورت گرفته است و برنامه ریزی ها و مطالعاتی نیز در جهت ایجاد سایت مخازن سوخت مایع LPG و گازوئیل و ... در دست انجام است.
مدیرعامل شرکت مجتمع پایانه های انرژی با تاکید به لزوم حمایت مسئولان شهرستان و مدیران و دست اندرکاران استانی در اجرای این پروژه، خاطر نشان کرد: سایت ترانشیب شرکت به زودی در 2 هکتار از فاز نخست مجتمع به بهره برداری خواهد رسید.
وفادار بیان داشت: امیدواریم با بهره مندی از حمایتها و تلاش همه دست اندرکاران با اتمام فازهای این مجموعه و بهره برداری کامل از تمام ظرفیت های این مجتمع انرژی، آثار و نتایج اقتصادی، اجتماعی و... مطلوبی را برای آحاد مردم در این منطقه مرزی و همچنین اعضای شرکتهای سهام دار در این مجموعه شاهد باشیم.
وی در خصوص اهداف اجرای این پروژه، گفت: تسهیل در انتقال سوخت از استان خراسان رضوی به افغانستان از طریق مرز دوغارون به عنوان یک هدف اصلی و به طبع آن کاهش هزینه‌های قیمت تمام شده سوخت و خلوت شدن مرز را در پی داشته است.
وفادار خاطر نشان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح در مرز دوغارون در شرق کشور فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، می‌تواند کمک شایانی به دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مرزنشینان، ساماندهی و تسهیل حمل و نقل های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیتهای مو جود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیتهای این پایانه در پی خواهد داشت.
وی افزود: گمرک دوغارون را با قدمت ۱۰۰ سال یکی از مهمترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می‌شود که انشالله بتوانیم عملیاتی شدن پایانه صادراتی انرژی در این منطقه کمک شایان و موثری در توسعه این منطقه داشته باشیم./م.ا/2419/

#barand_hamyar

#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش#همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #مشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 10 آذر 1399
  • تعداد بازدید: 786



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی