مدیرعامل سازمان همیاری در دیدار با سرکنسول افغانستان در مشهد؛

با نگاه اعتماد سازی به دنبال ایجاد بستری برای فعالیت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان هستیم

با نگاه اعتماد سازی به دنبال ایجاد بستری برای فعالیت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان هستیم
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول افغانستان در مشهد اظهارکرد: نگاه ما اعتمادسازی و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور است.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمدرضا تازیکی صبح امروز در نشستی مشترک با عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد دیدار و گفتگو کرد.
وی دراین دیدار با اشاره به ظرفیتهای سازمان همیاری در حوزه های گوناگون، عنوان کرد: در راستای همکاریهای دوجانبه پتانسلیهای خوبی در سازمان همیاری برای به توسعه اقتصاد شهری و روستایی و انجام مطالعات توسعه اقتصاد این کشور دوست و همسایه وجود دارد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با تاکید بر آمادگی برای در اختیار گذاشتن تمام زیرساختها و توانمندیهای این نهاد در جهت کمک به اقتصاد افغانستان، ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی یک نشست رسمی و تشریح ظرفیتها، زمینه های همکاری و نیازسنجی های لازم، فعالیتهای که می تواند به توسعه اقتصادی در افغانستان کمک کند را به صورت کارشناسی شده احصاء کنیم.
وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیتهای اقتصادی دو سویه و ایجاد یک بازار دوطرفه، برنامه سازمان برای نقش آفرینی و حضور در افغانستان با نگاه بلند مدت در نظر گرفته شده و امیدواریم با نگاه اعتماد سازی بتوانیم بستری مناسب و سالم برای فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد کنیم.
 
سرکنسول افغانستان در مشهد:
از اجرای برنامه های مشترک با سازمان همیاری خراسان رضوی در جهت توسعه اقتصادی افغانستان استقبال می کنیم
عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه جغرافیای کشور ما و ایران یک سرزمین واحد است، عنوان کرد: شرایط کنونی افغانستان ایجاب می کند که بار دیگر بین دوکشور اعتماد سازی شود هرچند که به واسطه ریشه ها و عمق فرهنگی، دینی، مذهبی و تاریخی این اعتماد بین دوملت وجود دارد.
وی ظرفیتها و نقش سازمان همیاری را در حوزه های گوناگون استانی و فرا استانی قابل توجه عنوان کرد: با توجه مرزهای طولانی استان با افغانستان این مجموعه بزرگ اقتصادی می تواند با اجرای طرح های اقتصاد محور مرزی و حتی کشتهای فراسرزمینی در جهت کمک به مرزنشیان محروم دو کشور نقش آفرینی کند.
سرکنسول افغانستان در مشهد به موقعیت و پتانسیلهای فرهنگی، علمی، صنعتی و تکنولوژی استان خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت، توان و پشتیبانی های لازم در سازمان همیاری شهرداریهای استان نیز به خوبی برای انجام فعالیتهای بزرگ و نقش آفرینی در حوزه های گوناگون افغانستان وجود دارد که باید با تشکیل میزهای کارشناسی دوجانبه زمینه های لازم را برای این امر فراهم کنیم تا بتوانیم با تکیه بر جریان اعتمادساز ودر مسیر اقدامات عملیاتی مناسب در طرف مرزهای دو کشور گام برداریم.
انصار تاکید کرد: با محوریت سازمان همیاری خراسان رضوی به عنوان بازوی قوی در اقتصاد این استان، می توان محور مشارکت و توسعه افغانستان و ایران را به صورت دوجانبه رقم زد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به سمت اقتصاد افغاستان قطعا انجام فعالیتهای مشارکتی و تعاملات در حوزه عملیاتی است که سازمان همیاری میتواند با بهره گیری از توانمندیهای خود این مهم را به سرانجام برساند./م.ا/۳۱۴۰/



  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 21 اردیبهشت 1401
  • تعداد بازدید: 356



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی